Uncoated versie…
Toen de SJE073 uit was, heb ik er een om de pols gehad bij Bouman in Culemborg.
Afgezien van de geringe hoogte was ik niet onder de indruk. Ik had iig niet het idee dat ik een horloge van een dergelijke prijsklasse om had.
Maar eens afwachten wat Seiko nog uit gaat brengen met dit caliber.
Een Belg ging daar mee vandoor
Totaal verkracht door de polijster… alle strakke lijnen waren eruit!
Super gave combo!
Wat houd dit nu eigenlijk in?
Kleurloze PVD
Had wel ff gezocht maar vind niet wat het nu exact is, coating inderdaad maar wat is het? Hoe kan een coating zorgen dat metaal harder wordt of wordt het met warmte gecreëerd?
Het metaal wordt niet harder, de coating is harder dan het metaal.
Zie het als een zwarte coating, maar dan niet zwart.
Diashield dat tegenwoordig comfotex heet…
Aha, bedankt
Dus dat heb je liever niet bij beschadigingen, zit dat ook op een sarx035?
Ja, Diashield zit daar ook op.
Even via translate van de Japanse site: “Comfotex” betekent “super heldere coating” waardoor u niet de aanwezigheid van glas voelt, en “Diamond Shield” dat het horloge beschermt tegen krassen. Comfortabele technologie.
Ik lees 2 verschillende dingen over comfotex… namelijk jouw stukje text op het internet en deze:
Comfotex titanium" is a new spec that applies Seiko’s unique technology to the material and surface treatment for comfort improvement. These new watches are light, metallic allergy-friendly and hard to harm your skin. It has a luxurious design combining the best comfort and coolness.
Ook wel “comfotex Ti” genaamd.
Maar dan vraag ik mij nog af… is deze dan ook scratch resistance?
Volgens mij is Comfotex en Diashield precies hetzelfde.
Op de chiquere modellen werd het als Comfotex aamgeduid (zoals op mijn SDGM001) en op de Prospex lijn als Diashield
@marco64 Vanmorgen in Breda de versie op staal gepast SRPE19J1.
En ik vond het lichtblauwe te weinig naar mijn smaak. Jammer dat Seiko die niet in echt lichtblauw maakt.
Dus nu even de donkerblauwe cocktail op staal in overweging SRPB41J1 of heel misschien de Tissot Gentleman (quartz òf automatic).