Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Dat is bij de sbdx001 ook het geval. Maar als dat gewoon in NL gebeurt dan is dat helemaal top :wink:

De mijne:

14 likes

De eerste blijft. De blauwe vind ik eigenlijk te mooi om te gaan dragen.

6 likes

Mooie kat!
Seiko trouwens ook hoor😜

1 like

Mijn 017 uit 2015, het laatste productiejaar voor de nieuwe wijzerset…
Super horloges die Tuna’s. Zou nog graag mettertijd een automatic Tuna willen met de 8L35, ofwel de MM SBDX, ben er nog niet helemaal uit…

9 likes

Hoe kan een horloge te mooi zijn om te dragen?

Entertainment!

https://www.youtube.com/watch?v=fmqoq3LIDmM

https://www.youtube.com/watch?v=Cnog3HAPD9w

1 like

Tja,

Ik vind haar schitterend maar krijg niet de klik om te gaan dragen.
Wellicht komt er iemand die haar de aandacht kan geven die ze verdient.

Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden… daarmee gezegd hebben jullie foto’s mij weten te overtuigen van de schoonheid van deze horloges en heb ik toch maar eens besloten om lid te worden van HF.

“Die mooie blauwe SLA015, alsof je in de zee verdwijn als je ernaar kijk… oh, die SBDX001’s… en die dikke Tuna’s!” denk ik, terwijl ik er letterlijk kippenvel en koude rillingen van krijg. Ik moet eerlijk zeggen, tot voor kort vond ik de Tuna’s niks. Maar ik begin er bewondering voor te krijgen… Jullie hebben horloges waar ik alleen maar jaloers van kan worden!:smiley:

Ik sta nu voor een aanschaf-dilemma, namelijk een SBDX017 of een SBBN025/027. Hebben jullie tips? Welke is volgens jullie op papier een betere investering? Hopelijk ben ik binnenkort welkom bij de MM club en hopelijk hoef ik niet veel langer jaloers te blijven… :slight_smile:

Ik denk dat het toch een kwestie van proberen is. Ik hebzelf de sbdx001 gehad. De sbdx is een top horloge maar ook top zwaar waardoor hij snel gaat schuiven over mijn pols. Ik heb een grote polsomtrek en de armband paste verassend goed. Verwacht overigens geen wonderen van de stalenband. Deze laat qua afwerking te wensen over imho. De stalen band van de sbbn015 vond ik mooier, beter afgewerkt en zat nog comfortabeler. Ik ben inmiddels ook in de race voor een sbbn025. Top klok. Heb twee jaar geleden de sbbn013(voorganger) gepast en draagt top, is relatief licht op de pols en is niet zo groot op de pols als je zou verwachten.

Hoe irritant men het top zware vindt hangt er grotendeels vanaf hoe je de MM300 draagt. Ik draag hem bijvoorbeeld vrij strak om de pols waardoor hij dus niet schuift of beweegt en ik me niet stoor aan zijn top zware eigenschap.

Leuk om te lezen dat er meer Tunas naar het forum komen. Ik zit steeds meer te loeren naar een SBDB009. Full Tuna, Spring Drive technologie, what’s not to like :slight_smile:

Gaaf zeg! Welke bracelet is dat op de 3e foto?

Welkom!

qua investering… koop een rolex; Seiko’s schrijven af. Dat gezegd hebbend, als je 2e hands koopt dan zal een MM300 zijn waarde wel redelijk houden.
Het zijn qua draagbaarheid total verschillende horloges, waarbij de Tuna’s veel platter en daarmee veel prettiger dragen.

Dat is de Strapcode Angus Jubilee

De Tunas zijn echt Top!

6 likes

Bedankt! Ik dacht dat daar andere endlinks opzaten. Deze zien er goed uit. Hoe bevalt die band? Een stuk zwaarder dan de stock waarschijnlijk?

Hoe strak je horloge ook draagt, hij blijft top zwaar. Het enige wat je ermee bewerkstelligd is dat het horloge niet gaat schuiven. Bij mijn Sub en Speedmaster vind ik dat absoluut geen probleem. Maar die zijn daarentegen ook een stuk lichter dan de MM300.

Ik vind dit dus wel meevallen. Maar, dat kan natuurlijk ook aan mijn gespierde armen liggen dat ik een paar 100g om de pols nauwelijks voel :wink:

Anyhow, iedereen moet het zelf ervaren voordat men overgaat op de aanschaf :slight_smile:

1 like

Zwaarder inderdaad maar persoonlijk vind ik hem mooier dan de originele band…

1 like

Ja daar schort het bij mij nogal al aan :wink: