Het Grote Seiko Marinemaster Professional Topic!

Seiko Marinemasters, toch wel het neusje van de zalm op Seiko duikhorlogegebied.

Een topic ten ere van alle Seiko duikers met een depth-rating van 300m of meer :fish: :tropical_fish: :octopus: :blowfish:.

Laat die foto’s je Tuna, MM300, MM600, MM1000, etc maar komen!

Hier alvast wat leuke reads:

Japans promomateriaal van de eerste Seiko Tuna

**Japans promomateriaal van de Seiko Golden Tuna Quartz** [img]https://d23x6d9cx8qezf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/10/Seiko-Golden-Tuna-Quartz-7549-7009-1.jpg[/img]

**Seiko Tuna Family Tree** [img]https://cdn.shopify.com/s/files/1/1236/2428/files/Seiko_Tuna_Timeline.jpg?14245798823868047348[/img]

**Eigen Collectie**

Seiko SBBN031

Seiko SBDX001

**Hopelijk ooit eens in de collectie**

Seiko SBDB013

Seiko SBDX012

15 likes

Mooi horloges idd vind de 001 het meest geslaagd.

1 like

Ik zou nog wel de inmiddels ‘outdated’ (:wink:) Tuna willen (SBBN015). Dus als iemand die heeft en centen ervoor in de plaats zou willen? :joy:

3 likes

Mijn SBDX001 is momenteel weg voor service, dus ik mis hem behoorlijk!

15 likes

36 likes

Mijn geliefde Sbbn031.

Nu toch nog een keer de Sbdx017 toevoegen

5 likes

Ik ben een liefhebber van limiteds en de Seiko Historical Collection.
Deze SBDX005 hoort absoluut in dit draadje.

The Grandfather Tuna - remake van de eerste Tuna

1000 stuks. Uitgegeven in het jaar 2000

Gaan voor +/- 3000 euro als je ze tegenkomt.



11 likes

Vooruit dan, hieronder mijn MM600. Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Het springdrive uurwerk is wel zo ontzettend nauwkeurig dat ik hem nooit op tijd hoef te zetten. Onvoorstelbaar mooi stukje Japanse high tech. Een MM300 komt er ook nog wel eens bij.

Groet Bert

17 likes

Ik mis ze ook allemaal nog wel

14 likes

Waar heb je je mm300 naar toegestuurd voor onderhoud?

Hier ook groot fan!

Hier een vintage ex, de Quartz 7549 Tuna, een van de weinige vintage klokken die na een service beurtje gewoon weer mee het zwembad in kon.

En sinds kort de MM300, de 001 versie. Wat een pracht klok, binnenkort de camera maar weer eens pakken voor wat mooie foto’s

8 likes

Afgegeven bij de lokale Seiko AD. Zij gaven aan dat hij naar Seiko NL gaat en ze houden vol dat hij niet naar Japan hoeft.

1 like

Huidig:

Exen:

16 likes

Die laatste foto; Super!!

Klopt. Zitten gecertificeerde horlogemakers in Schiedam (Seiko)

Top. Ik wil graag een SBBN025. Batterijtje gaat lang mee maar als het er ooit van komy dan is het fijn om te weten dat de Tuna niet de halve wereld over moet ;-).

Dat leek me bij een Tuna nooit te hebben gehoeven. Dag Japan verhaal gold volgens mij alleen voor de sbdx.

Ik dacht ook de Tuna modellen waarbij het hele uurwerk eruit moet ( quartz en auto) via de voorkant doordat er geen schroefbodem is.

Een echte pussy magnet zo te zien :wink:

1 like

Ah dat wist ik niet. Goed om rekening mee te houden bij eventuele aanschaf!