Het grote Seiko Monster (mini) topic

Met de witte mini monster (van MonsterWatches) is het eigenlijk allemaal begonnen. Enige tijd daarna voor een klein prijsje via MP de oranje 1st gen Monster. Daarna ben ik los gegaan met andere Seiko’s, Citizen en vooral vintage Pontiac horloges. Ik ben slecht in het flipperen, want ik vind ze allemaal mooi en leuk. Soms gaan er eens een paar, maar eigenlijk te weinig.

Dus sorry @Marxje, ik kan me nog goed beheersen. Die witte mini gaat (voorlopig) niet weg.

Nog een plaatje van het net

3 likes

Herkenbaar, heb/had ik met de MM300.:confused:

Was deze variant al geweest? :slight_smile:

9 likes

5 likes

Het Monster vergelijken met een Alfa ?

Qua design ja.
Qua betrouwbaarheid is er wereld van verschil.

Als 20 jarige kon ik eens rijden met een Alfetta Turbo Diesel : een scheepsdiesel met fluitende turbo. Zaaalige ding. Als ie het deed.

1 like

5 likes

Haha :joy: :thumbsup:

De boxertjes waren mijn ding vroegah

Er valt volgend jaar wat meer te modden aan je Monster: http://www.bluebirdives.com/

2 likes

Ik heb zojuist een nieuwe gen1 Orange Monster besteld :smiley:

Ik heb zwaar getwijfeld tussen gen1 of gen2 (en nog altijd), maar ik vind de wijzerplaat en de kroon van de gen1 toch net iets mooier. Het betere uurwerk was dan weer een voordeel van de gen2… Twee oranje Monsters zou misschien wat teveel van het goede zijn, dus wellicht dat ik een andere kleur in gen2 pak.

Nog bedankt voor de link @Zulu :wink:

2 likes

He, had ik deze hier nog niet toegevoegd?

3 likes

Sorry voor de bump, maar wil toch even hier reageren. Dit is de topic die mij enthousiast heeft gemaakt voor de Monsters. Hieronder de mijne, een mini. Heb deze nu een week en ben er erg tevreden mee. Ik vind de details prachtig en naast dat hij fraai oogt, zit hij ook prettig.

Al heb ik geen directe plannen voor nieuwe aankopen, sluit ik niet uit dat dit binnen afzienbare tijd weer kan veranderen. In ieder geval zal ik dan waarschijnlijk weer voor een monster gaan. Bij voorkeur de zwarte van de 1e of 2e generatie.

Weet iemand of deze nog ergens nieuw te koop zijn, daar ben ik nog niet achter.

1 like

Iemand die toevallig al iets van deze site besteld heeft? Wil mn srp307 met deze bezel en een saffier glaasje upgraden.

Deze

is nu deze geworden:

en onderdeel van deze familie:

waarvan de SOXA315 bijna onderweg is naar een nieuwe eigenaar.

4 likes

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze mods nou niet echt een verbetering.
Ik vind een standaard Monster een stuk mooier.

2 likes

Ik heb deze witte mini-monster een paar jaar geleden gekocht, omdat ik het een prachtig horloge vond. Toch krijgt ie maar minimale draagtijd, door de oranje Monster, die ik kort daarna heb aangeschaft.
Blijft een leuk horloge met prachtige lumen (2e foto van internet),

1 like

Vanwege aanstaande opheffing imgbox foto’s verwijderd, hier even al de foto’s opnieuw…

7 likes

@Unknown Er zit wel verschil tussen de drie, denk ik. De rechter werkt inderdaad niet goed op de een of andere manier, had ik meer van verwacht, maar heb ik ook geen klik mee. Die gele en die SOXA315 vind ik daarentegen zelf wel weer geslaagd.

1 like

De vorm van de wijzers kan me helaas niet bekoren.
Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening, en over het algemeen zijn er maar weinig mensen die daar waarde aan hechten. :wink:
Er zullen er genoeg zijn die ze wel prachtig vinden.

1 like

En toen was het stil …

6 likes

Vanavond maar weer wat aandacht gegeven aan mijn Red Monster :smiling_imp:

8 likes