Het grote Seiko Monster (mini) topic

Oh, ik zie bijna geen dome :wink: zal aan de hoek en gebrek aan vergelijking liggen

7 likes

Mooi hoor…:+1:

1 like

Als ik eerlijk ben ben ik niet echt enthousiast omdat het de rand van dit glas boven de bezel uitsteekt.

Ieder zo zijn smaak, als ik er dan maar content mee ben :blush:.

6 likes

Denk dat dat meevalt.
De bezel loopt op naar buiten toe.
Wat ik me afvraag, vertekent het niet door de dubbele dome, de kijk op de wijzerplaat ?

1 like

Vertekenen van het beeld, gebeurt enkel bij single dome. Door de dubbele dome, vertekend/vergroot het beeld niet.

1 like

Ok. Mooi.

1 like

Dat is niet wat ik bedoel, de rand komt boven de bezel uit, en dat is niet zoals het hoort. De rand van het glas hoort gelijk te liggen met de bezel. Nu ligt deze er duidelijk boven:

Of het glas is niet goed gemonteerd of het glaasje is niet (echt) geschikt voor dit model.

2 likes

Inderdaad. Zo hoort het!

1 like

Duidelijk een geval van fat bottomed glas . :rofl:

Ik neem aan dat Rob dit niet voor het eerst heeft gedaan…

Daar ben ik niet volledig in thuis, maar via de website staat het glaasje voor de 4e generatie Monster:

Zeker niet, of het is slordig of het is het verkeerde glaasje.

Hoe dan ook, de bolling van het glas hoor te beginnen bij de (binnen)rand van de bezel. Nu ligt het glas te hoog.

Ik heb niets vooruit hoeven bestellen bij hem. Hij gaf in de mail zelf aan welk glaasje het moest zijn en dat het in orde zou komen.

Ik begrijp je punt, het glaasje lijkt bij CrystalTimes ook voor dezelfde modellen te gebruiken, zoals Rob aangeeft op zijn website.

Wat is nu slim om te doen? Hem contacten en navragen? Mail is hij niet te vlot met contact…

Tsja, dat is aan jou natuurlijk. Ik zou zelf dit wel reclameren maar ik twijfel of er wel een goede oplossing voor is. Deze bezel loopt schuin naar beneden en ik denk dat hier geen geschikt domed glas voor is, zeker geen dubbel.

Zelf zou ik gewoon voor een vlakke zijn gegaan.

1 like

Ik ga het morgen even navragen bij Rob.

Voor zover ik op internet kan zien, zie ik overal dezelfde manier van plaatsen bij dit model Monster.

Oh dat wist ik niet.

Dit is ook dd saffier van Chrystal Times. Zo hoort het glas aan te sluiten op de bezel. Ik heb deze zelf gemonteerd.

7 likes

Dat is inderdaad anders.

Ik verbaas me erover dat Rob dit niet zelf heeft gezien. Ik ken hem als iemand die let op dit soort details. Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd :innocent: Nu je het weet, kun je niet meer doen alsof het er niet is…