Het grote Seikomatic topic

Bedankt, weer wat geleerd. Ik was al aan het googlen.

Als je wat wil leren over de Seikomatics, google translate aan en go:

http://matic6246.web.fc2.com/

Zeer mooie site en een heel compleet overzicht.

3 likes

:joy:

Ik zal het proberen

2 likes

Haha, mooi!

1 like

En daar is de eerste al. :upside_down_face:

Maar dat is dan ook een van de top Seikomatic modellen. :smile:

1 like

Heel gaaf, gefeliciteerd met deze mooie Seikomatic :ok_hand:

Mijn ex? Veel plezier er mee :+1:

1 like

7 likes

Tsja, het blijft maar een Seiko hè.

3 likes

Yup. Bescheiden jongen, die Candide. :sunglasses:

1 like

Dit is een 6206-8990 uit 1965.

9 likes

Leuk. Ook met origineel bandje zo te zien.

1 like

Volgens mij wel ja

1 like

Deze heb ik ook nog, de 6218 uit 1967:

En deze, de 690 of zo? (603 volgens @koekoek dat zal wel kloppen) In ieder geval de opvolger van de gyro marvel, deze is uit 1961.

4 likes

603 is het toch?

2 likes

mag ik vragen van waar je deze lijst hebt? lijkt me wel handig!

Hier vandaan:

1 like

Ik wilde zeggen “603 lijkt me niet, dan zouden er dertig stenen in moeten zitten,” maar ik zie in je tabel dat 603 met 17, 20 en 30 kan zijn. Ik had ook niet aan jou moeten twijfelen @koekoek. :stuck_out_tongue: Misschien ga ik je binnenkort, lees: dinsdag, heel vrijpostig in een pb om advies vragen maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Ik had nooit bedacht dat hetzelfde uurwerk met verschillende hoeveelheden stenen zou worden gemaakt.

Nu alle Seikomatic-expertise zich hier aan het verzamelen is en we toch over de 603 spreken: volgens mij is het horloge dat ik eerder plaatste ook een 603. Dat is mijn eerste en vooralsnog enige (functionerende) automaat. Ik vond en vind het hartstikke leuk dat je hem een beetje hoort ratelen als hij opwindt. Inmiddels heb ik andere automaten in mijn handen gehad (Hamilton, Rolex en een merk dat me ontglipt is) en die waren allemaal muisstil. Dus mijn vraag is: is het normaal dat je hem een beetje hoort ratelen? Of ben ik hem iedere keer dat ik hem verplaats aan het kapotraggen? :joy:

Zolang ie soepeltjes draait is het prima hoor :slight_smile:
Moeizaam opwinden en rammelende, schavende geluiden betekend dat je het deksel toch even moet lichten.