Het grote Seikomatic topic

En zo had Candide nét al zijn ouwe Japanse rommel verkocht (qua horloges dan, qua lenzen heb ik nog een lade vol) en hup, daar plofte er alweer eentje op de deurmat.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel er hier rond dwalen. Ik heb de ‘R’. Net als bij Honda staat dat voor racing, volgens @daffie. :upside_down_face:

Even afbeelding open klikken voor volledige resolutie.

24 likes

Fijn dat je (definitief) terug bent, ouwe rakker. :smile: :+1: En wat een schitterende Seiko heb je daar. :heart_eyes:

1 like

Ze is lekker hoor… :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Zal ik er ook maar een ex posten omdat anders helemaal niemand hier zal posten? :wink:

8 likes

Ja, eindelijk mag ik een keertje meedoen in een draad over een specifiek model!


Ik heb een 603 uit 1962 edit: denk ik, met gold filled achterdeksel. :slight_smile: Ik heb er (nog) geen verstand van dus smijt mij maar dood als het een Franken is. :see_no_evil: 19mm bandje staat nog steeds op het verlanglijstje. :wink:

7 likes

Jij hebt ook geen ruggengraat…:joy:
Slappe hap :kissing_closed_eyes:

1 like

:joy:

1 like

Mijn ex

16 likes

Oef. Mooi! Wie heeft die nu? :wink:

Dank! Deze is al lang weg, geen idee eigenlijk…:thinking:

1 like

Kom kom, Daniël. De plug trein is zojuist vertrokken. Wij gaan die Seikomatic net zo hypen als toen met de Lord Marvels, King Seiko’s en Lord-Matics. Straks loopt half vintage-Japans-minnend HF met zo’n ding.

Welke mop stond ik je hier ook alweer voor de twintigste keer te vertellen? :sunglasses:

1 like

Maar eh, keuze genoeg

Ja hou maar op. Daniël heeft mij nog gewaarschuwd voor die Japanse baaihaaien. Er staat genoeg moois bij.

Hypen en dan voor de hoofdprijs verkopen. :laughing:

5 likes

Je bent echt je shine kwijt Ide. Kwam dit topic slechts bij toeval tegen…

2 likes

Mogen de sportsmatics ook, dan kan ik hier nog een plaatje droppen.

2 likes

Enkele van mijn favorieten. Mocht ik die ooit weer eens tegenkomen…

10 likes

Die heb ik nooit gehad, dat weet je best. :wink:

1 like

Ik ben wel benieuwd wat het betekent Seikomatic. Maar ook wat het verschil is met Sportsmatic? Heeft iemand daar meer info over?

Een samentrekking van Seiko en Automatic. In begin 60’s heette alle automatische Seiko’s Seikomatics. (de high-end automaten bijvoorbeeld ook die heette ook Seikomatic chronometer ipv Grand Seiko).

Een jaartje later werd ook de naam Sportsmatic geintroduceert. Volgens mij waren dat meer de instap horloges of in ieder geval met de wat goedkopere kalibers en de seikomatics de wat duurdere.

1 like