De gevolgen van de crisis worden bij mij ook merkbaar. Ik heb het echt niet slecht hoor maar mijn besteedbaar inkomen is door omstandigheden toch gekrompen. Het werd dus tijd om prioriteiten te stellen. Als grootverbruiker van horloges op het forum heb ik dan ook besloten om een aantal horloges weg te doen. Dit is ook gelukt met als gevolg dat ik weer een aardig potje had voor nieuwe aanwinsten. Ik was van plan een blauwe Certina DS Action te kopen. Dit is een mooie duiker met een quartzuurwerk en kost 340 euro. Toen ik de nieuwe Orient Ray zag welke voor een derde van de prijs kon worden aangeschaft ging ik eigenlijk eens nadenken. Een horloge van een merk dat haar eigen automatische uurwerken maakt versus een horloge van de Swatchgroep. Waarom zou ik die Certina kopen? Ik hou er immers van om meerdere modellen in bezit te hebben dan één duurdere. Ik ben nu eenmaal een fan van Orient. Ik woon in een deel van Amsterdam waar zeer veel Japanners wonen. Regelmatig zie ik de mooiste Seikos, G-Shocks en Orients voorbij komen. Ik krijg ook vaak hele leuke reacties wanneer ze zien dat ik ook een fan ben van Japanse merken. Een groot deel van het horlogepotje is gewoon naar de spaarrekening gegaan. Horloges genoeg. Ik weet zeker dat er in de toekomst beetje bij beetje nog wel eens een leuke Orient bij zal komen. Om dit gevoel vast te houden heb ik dit topic geopend. Show je Orient hier en zet er eventueel een ervarings verhaal bij. Ik trap vast af.
Dit is mijn heerlijk “foute” daydate welke op menig pokeravondje de pols siert.
Deze Mako XL heb ik verkocht maar wie weet komt hij nog eens terug want ik mis hem.
De blauwe versie is in goede handen gevallen bij Maarten die er net zo gek op is als ik.
Ik heb ook meerdere gewone makos gehad welke nooit teleurstelden. Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe blu ray binnen is. Als alles meezit nog 3 dagen.
Ik ben gauw klaar: ik heb geen Oriënt.
En die komt er denk ik ook niet.
Ik geef toe: het zijn leuke modellen, maar ik knap steeds weer af op dat logo op de wijzerplaat.
Te groot en te druk naar mijn smaak.
Als dat nou eens wat bescheidener zou zijn, dan zou die “foute” daydate een goede kans maken.
Maar dat mensen “vallen” voor dit merk, dat snap ik goed.
grootmokum Schreef:
Ik geef toe: het zijn leuke modellen, maar ik knap
steeds weer af op dat logo op de wijzerplaat.
Als dat nou eens wat bescheidener zou zijn, dan
zou die “foute” daydate een goede kans maken.
Maar dat mensen “vallen” voor dit merk, dat snap
ik goed.
Ik vind het logo juist erg mooi. Hij lijkt op het wapen van Mokum.
Er zijn ook modellen zonder dit logo.
Ik wilde al reageren dat er weinig kans was dat de Mako XL bij je terug zou komen, althans die van mij want die heeft het best naar zijn zin hier in Den Haag. Maar het bleek over de zwarte te gaan…
Gelukkig staan die drie kenmerkende kruisjes van Amsterdam niet in het logo anders was ik er niet zo bij mee geweest.
dreski Schreef:
Er zijn ook modellen zonder dit logo
Oef, dat verandert de zaak. Wist ik niet. Dank voor de tip.
Dat wapenschild is scherp gezien, daar drie kruisjes in prutsen gaat mij alleen lukken met Photoshop
Het model van de duier zonder het logo is alleen in brazilie te krijgen. Hij heet de poseidon dacht ik. Hier is een link naar de site. Orient heeft een fabriek daar die vele modellen maakt die niet in azie zijn te krijgen.
http://www.orientnet.com.br/
Hier een review http://anzacsorientwatchspot.blogspot.nl/2010/03/orient-poseidon-300m-diver-from-brazil.html
Wow hij is wel gaaf…
De mijne:
Groet
Herman
grootmokum Schreef:
Ik geef toe: het zijn leuke modellen, maar ik knap
steeds weer af op dat logo op de wijzerplaat.
Als dat nou eens wat bescheidener zou zijn, dan
zou die “foute” daydate een goede kans maken.
Maar dat mensen “vallen” voor dit merk, dat snap
ik goed.
Ik had dat ook, over dat logo. Maar heb nu een Mako en ik moet zeggen dat in het echt veel minder opvalt dat je op foto’s ziet. Ik zie ook dat het per model nogal scheelt hoe groot het logo is. Het valt mij op de Mako echt niet tegen.
Dit is mijn eerste en enige Orient, een paar minuten geleden gekocht maar nog niet binnen. Daarom een foto van de verkoper gebruikt.
Een echte seventies duikert met interne bezel.
En… crisisprijs dat valt nog wel mee.
Zaterdag heb ik een 30-er jaren horloge gekocht voor 1 euro: dat vind ik pas een crisisprijs:D
Ik heb er maar één en wel de Blue Mako XL.
Hij loopt wel heel precies. Iets van 3 à 4 seconden in twee dagen. Voor mijn pols ook een mooie maat. Resumé. Zeer tevreden met deze klok.
Wat betreft het logo. Ik vind het zeker niet verkeerd.
Gr,
Lone Ryder
Bij het zien van Mauzer’s GMT, eens eBay op gedoken. Deze vindt ik erg fraai:
Op dit moment is mijn motor toe aan een nieuwe achterslof, maar daarna komen er nog momenten genoeg!