Het grote ultra sonic topic voor tips en tricks

Beste kenners

Ik heb al een tijdje een ultra soon reiniger werkt overigns best prima maar ben toe aan iets beters. omdat ik hem regelmatig gebruik .
Heb er nu 1 van 35 euro 45 hz met 0.6 liter cleanixt als het goed is.

Dus wie weet er een goeie of heeft er 1 waar die van af moet haha mijn buget is 80 a 90 euro.
Maar het liefst wie heeft er 1 waar van die 100% kan zeggen dat die het echt goed doet en dan in de trent van rond die 80 a 90 euro want snap zelf ook wel dat er 1 van 500 beter is haha.
En waar ik op moet letten bij de aanschaf er van.

Ik zat zelf aan iets te denken met verwarming omdat je dan goed die zwarte meuk tussen de bandjes weg krijgt.

HBM :ok_hand:

2 likes

Zie ik inderdaad vaak naar voren komen

Je moet de deluxe ultrasoon machine van HBM kopen, deze heeft extra functies zoals de zweep functie. Je mag de ultrasoon alleen voor horloge kaste, banden etc gebruiken niet voor onderdelen want daar kan de Shellac die de juwelen vast houdt mogelijk loskomen.

3 likes

Deze is perfect. Heb ook een hbm en het is een zeer degelijk apparaat. Ga je geen spijt van krijgen.

Ik heb niet de deluxe, maar de standaard, gekocht via een andere leverancier met korting. Die heeft enkel verwarming en tijd. Werkt prima.

2 likes

Ook leuk ik ga hem zelf echt alleen voor siraden en banden gebruiken maar merk als ik een tweede hans horloge koop dat het nogal goor kan zijn zekker bij vintage :grin:

1 like

Dan zou ik nog steeds een hbm halen. Kost geen vermogen en je hebt hem voor het leven. Je kunt er behoorlijk veel dingen mee schoonmaken, prachtig.

En wanneer je straks bejaard bent, kan je gebit er ook in :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Hahahahaha
Klingt goed

Interessant, zo’n HBM machine !

Noob-vraagje: kun je hier alle stalen banden mee reinigen, ook de bi-color (staal / goud) banden?

Ja hoor. Enkel oppassen met goedkope kasten en banden, waarbij ‘stenen’ niet gezet maar geplakt zijn. Je ziet dit wel eens bij Michael Cors of vergelijkbare modemerken.

Maar het is natuurlijk afhankelijk van het schoonmaakmiddel dat je gebruikt. Dat bepaald of en welk materiaal aangetast wordt.

1 like

Ik zat wel na te denken mijn vrieding die heeft zo 1 met een bi color goud coating dus niet eens echt goud zou dit goed gaan?

Ligt aan de kwaliteit en hechting van de plating. Plating kan wel degelijk los laten door ultrasone reiniging, doordat het als het ware los kan trillen van het basis metaal.

Horloges met oude chrome en nikkel plating kan ook problemen geven.

Uhm dankje

Maar als je hier bang voor bent is er ook nog de ouderwetse manier: de tandenborstel :wink:

Krijg je de wrist kaas niet mee weg hahah

Nou dan weet ik niet hoe jouw vriendin voor haar horloge zorgt, maar als het niet schoon te krijgen is met een tandenborstel gaat er ergens iets mis :speak_no_evil: :rofl:

2 likes

Hahaha niet al te best hij is wel schoon maar nog geen rolex waardig

Bedoel meer de oudjes me ooms en opa.s horloges zijn te goor voor wordwn

1 like

Jaa als het echt zo smerig is word het lastig met een tandenborstel, misschien hogedrukspuit een optie :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl:

1 like

Hahaha :joy::joy::joy::joy:
Kan het proberen

1 like

Horloges moeten wel gedemonteerd worden dus uurwerk enz uit de kast.

1 like