Het grote vakantietopic 2019

t duurde geen 24uur om een ronde te maken :sunglasses:

3 likes

Hier gaat m’n pam op rubber mee😀

10 likes

Vier maanden azie is geen probleem voor deze (flinke) jongen… :ok_hand:

1 like

Mijn Steinhart Ocean GMT neem ik normaliter mee op vakantie, maar kwam er van de week achter dat hij niet meer loopt :thinking:

Dus ik ben last minute op zoek naar een andere vakantieklok. De Hamilton op leer gaat niet mee, veel te warm en met al dat zwemwater.

Het zal een budget klokje zijn, ben nu naar Seiko aan het kijken. Dan gaan we na de vakantie eens kijken naar onderhoud voor de Steinhart.

Vakantiebestemmingen:
Week noord Toscane
Week Chianti
Week Umbrië

2 likes

Die gewoon de Seiko Skx009 of 007

Afgezien van Chianti hebben wij die trip in augustus/september 2002 gedaan, was schitterend. Vinci was erg leuk om te bezoeken.

OT: ik hoop dat de schade aan de Steinhart meevalt.

OK, een van de vorige vakanties, maar toch. Citizen Promaster ergens op een metertje of 15 schat ik. La Palma.

5 likes

De perfecte vakantieklok…Samurai Pepsi Crete 2019

3 likes

Dat dacht ik eerst ook, maar ik ga deze halen:

Geen ervaring mee, dus geen idee hoe ik hem vind t.o.v. De SKX007 (die had ik twee zomers geleden mee).

2 likes

Ik hoop het ook, schijnt vaker voor te komen, twijfelde eerst hem terug te sturen naar Steinhart, maar denk dat een beurtje bij Peter van het forum een beter plan is. Iedereen is erg tevreden over hem en volgens mij besteedt hij er veel meer zorg, moeite en tijd in :+1:

Chianti zijn we vaker geweest en is echt heel mooi. Lekkere wijn bij lokale wij boeren, kleinschalige restaurantjes. We Love it!

Umbrië is nieuw voor ons en Vinci ook, die tip ga ik zeker meenemen! Thank!

Hier augustus paar dagen Parijs

Dan eind aug en sept naar de familie op Sicilie

En dan oktober naar Jordanie :slight_smile:

Horloge waarschijnlijk meestal deze

6 likes

Dit trio gaat met mij mee op vakantie

7 likes

Vaste vakantieduo:

6 likes

Op naar de Ardennen…

11 likes

:thailand:

11 likes

Lekker horloge, maar wat lees je en waar lees je dit???

Zóveel mooie pareltjes in Toscane/Umbrië… Als je die alle wilt bezoeken mag je wel 6 weken gaan…
Bijv.:
Pienza, Volterra, Lucca, Siena, Montepulciano, San Gimignano, Orvieto (witte wijn: Orvieto Classico), Spello (wél erg gerestaureerd), Assisi, enz.

1 like

Oh ja. Montepulciano. Vonden wij zeer de moeite waard. Klein wijnhuis bezocht, en vooral heerlijke rode wijn geproefd. Kopen we nog steeds regelmatig.
Enige dat jammer was: parkeerboete gekregen, terwijl locale foutparkeerders werden overgeslagen. Overigens was uit de situatie ter plekke niet eenduidig op te maken of het nou toegestaan was of niet.
Ter plekke op politiebureau maar betaald ter voorkoming van extra kosten etc.

“terwijl locale foutparkeerders werden overgeslagen.”

Tja, mediterraan rotgedrag is dat.

Die Orvieto Classico BIGI konden we trouwens in Nederland (online) niet vinden, dus laten we die per 15 of 20 flessen uit Duitsland komen. Transportkosten ca. 40 cent per fles… :grin:

Hier is de bestemming Rundumhause. Wij hebben ook geen behoefte om weg te gaan. Huismussen zijn we.
Laatste vakantie samen met mijn vriendin in het buitenland was sept/okt. 2016. Wij hebben de laatste keren een villa met zwembad gehuurd van een nederlander in een klein plaatsje aan de Costa Blanca in Spanje.
De tweede week vonden we het eigenlijk wel genoeg en hadden we enige heimwee. Dit is dus niet aan leeftijd gebonden leerde Google ons. Het klinkt heel decadent maar erger me nogal snel aan andere mensen op vakantie. Luidruchtig, geen rekening houdend met een ander. Als zij het maar naar hun zin hebben. Dat soort.
Kinderen die zich bij een zwembad alles kunnen permitteren. De ouders hebben immers ook vakantie?
En ja, wij hebben geen kinderen. Als wij weg gaan dan heb ik prima ervaringen in die Spaanse villa. Voorzien van alle gemakken. Eigen zwembad en ligbedden. Niet rennen voor je handdoekje te leggen. Gruwel van all-inclusive Turkije reisjes voor een spotprijs. Zou me kapot ergeren. Dan liever thuis bij onze 4 katten. Of jezelf behelpen op een camping, hutje mutje naast elkaar. Bah.
Sfeerimpressie villa:
1544739454642

6 likes