Ik heb het meerdere keren gehad. Ik vind een horloge leuk. Echt leuk. Niks belet me om op de koop knop te drukken behalve 1 dingetje. Het gaat over de seiko king turtle. Het budget is geen issue, ik heb de toepassing ( onbezorgd dragen tijdens vakantie, en weekends), en ik vind hem gewoon erg cool.
Toch belet mijn gezond verstand me steeds van hem daadwerkelijk te kopen.
Kijk, dat ik geen rubber draag valt op te lossen met een ander bandje, en dat ik groen wordt van slecht uit gelijnde bezels kan voorkomen worden door naar een winkel in de echte wereld te gaan kijken, maar het ding blijft gewoon te groot en te lomp voor me.
Plaatje voor de sfeer:
Speedmaster. Echt een prachtig horloge, staat goed, maar ik heb gewoon niks met chrono’s met al die drukte.
Seamaster PO. Top op een foto, maar om mijn pols niet mooi
Zeer zeker, te meer omdat we ook nog eens 2 landschildpadden rond hebben lopen in de tuin, maar die voel ik net iets minder. Iets te braaf qua looks denk ik
Die handgranaatwijzerplaat trek ik nog wel, maar de kastvorm weet niet goed wat 'ie wil en mist scherpte. Dus ik ben het met je eens, niet doen.
Bij mij is de groene Alpinist er eentje waarvan ik me afvraag of hij er ooit komt. Ik heb er een hele tijd naar zitten loeren en meerdere keren op het punt gestaan er een aan te schaffen, maar het lijkt maar niet te lukken. Als jij dat gezond verstand noemt vind ik het helemaal best!
Zelf heb ik dit met de Seiko Sarb033. Al een drietal jaar kijk ik naar dit model en ik zou het ook effectief veel dragen. Verschillende keren ook voor hele mooie prijzen kunnen kopen, maar steeds niet op ingegaan. Waarom? Geen idee, maar de stijgende prijs maakt het er niet beter op. Op dit moment spaar ik liever even een periode door om voor iets groter te gaan.
Grappig… ik heb dat met zijn “brother from another mother”. Deze Doxa 300t… ik bedoel… kijk dan hoe gaaf… en toch… zo een vliegende schotel om de pols lijkt me toch niks.
45 mm Groot en lomp, met die aflopende turtle kast? Smalle polsjes misschien? Als je nu een Invicta of Android USA met een 45 tot 50 mm kast en 18, 19 mm hoog lomp vind, dan snap ik het. Dat heb ik ook met een ø 18 cm pols.
17,25mm. Nagemeten door @Eddie. Ik ben gewoon van 35 a 37mm te dragen. Dat voelt veel fijner imho. Dan is de stap naar een turtle bijzonder groot kan ik je zeggen.