Ik ben nu een paar weken lid van HF.
Dat bevalt me goed.
Het is een bijzondere ervaring om te lezen hoe een ieder met zijn (liefde voor) horloge(s) omgaat.
Mijn eerste ervaring met een bijzonder horloge was het moment, dat mijn vader 25 jaar bij een bedrijf werkte.
Ik ben nu zelf 70 jaar, dus je kunt wel nagaan, dat dat lang geleden is.
Mijn vader kreeg als jubileumkado een gouden Omega (niet veel karaat) met een lederen band.
Toen hij 40 jaar bij dat bedrijf werkte mocht hij bij dat horloge een gouden band uitzoeken.
Hij heeft daar vanaf gezien en gevraagd of hij zelf en nieuw horloge mocht uitzoeken.
Dat mocht bij Gods gratie en hij koos voor een Rolex. In guldens was dat een horloge van circa Hfl. 3000.,
Jaren later na zijn overlijden waren ik en mijn broer en zus genoodzaakt het horloge te verkopen en de opbrengst te delen.
Ik heb er nog steeds spijt van, dat ik het toen niet gehouden heb en de waarde gedeeld door 3 aan mijn broer en zus heb gegeven.
Nu jaren later heb ik nog steeds een horlogetik. Ik ben wel een twijfelaar, want ik weet soms niet wai ik zal aanschaffen. Af en toe permiteer ik me om een nieuw horloge te kopen.
Ik zit nu op de wip om een Breitling te kopen.
Ik hink tussen een Premier B01 of een Superocean. Over de uitvoering ben ik het me me zelf nog niet eens (zwarte wijzerplaat met witte accenten, helemaal zwart of dark blue.
Nog even mijmeren.
Van harte welkom Ari, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld!
Ik wens u heel veel plezier toe hier en als ik toch bezig ben, wens ik u ook nog veel mooie horloges toe in goede gezondheid.
Welkom op het forum!
En een mooie introductie!
Welkom op dit gezellige horloge “gekkies” forum.
Welkom op HF
Welkom
Welkom bij de club Arie
Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!
Mooi dat je iets had om te kunnen verkopen.
Want als nood aan de man komt . Komt nood aan de man.
Was het een goede/slechte beslissing?
Maakt niet uit. Het was een beslissing.
Welkom op het forum.
Welkom!
Wat een hartelijk welkom. Ik
merk het al, het horloge zit bij allemaal in de genen
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom. Veel plezier op het forum.
Welkom heer Ari, leuk dat u aansluit op dit leuke en inspirerende forum. In het blauw zal u vast wel een keertje verleidt worden tot aankoop van een horloge.
Tja dat u het jammer vindt van die Omega en de Rolex snap ik ten volle, maar ja op zo’n moment sta je er ook niet bij stil. En omkijken heeft geen zin, op het forum kunt u zeker genieten van de vele mooie horloges.
Ben zeker wel benieuwd welk horloge(s) u dit moment nog hebt? Wat de Breiting betreft kan ik u zeker de Avenger GMT aanbevelen, prima en sportief horloge als u nog jong van geest bent en daar ga ik zeker vanuit anders zou u hier niet zijn
Welkom op het Horlogeforum Arie.
Ik kan mij goed voorstellen dat je spijt hebt dat de Rolex van je vader destijds verkocht is.
Wellicht kun je achterhalen welke Rolex hij droeg.
Geen idee of je een max budget in gedachten hebt, maar misschien is het leuk om eenzelfde soort Rolex te bemachtigen welke je vader droeg.
Ik ieder geval veel plezier op het Horlogeforum en laat tzt maar welen wat jouw beslissing wordt voor je nieuwe horloge.
Welkom hier! Leuk om te lezen, denk dat je vader toch ook wel een horloge fan moet zijn geweest!
Welkom op het forum,
En met alle respect maar waar wacht u op, koop die breitling en pluk de dag!
Welkom!
En bezoek zeker onze Breitling topics voor inspiratie