Het horloge van m’n grootvader

Gecondoleerd.

1 like

Gecondoleerd. Heel veel sterkte toegewenst!

1 like

Gecondoleerd :pensive:

Zelf heb ik het horloge van grootvader en vader in de box zitten. Ik heb ze een servicebeurt laten geven en draag ze vooral op speciale momenten. Wat je zegt het is niet direct mijn stijl maar om een of andere reden pak ik ze toch op dat moment.

Sterkte met het verlies.

2 likes

Veel sterkte man! Koesteren die handel. Ook ik draag regelmatig nog het horloge dat ooit van m’n grootvader was en ik kreeg na zijn overlijden. Heb deze laten servicen, glaasje gepoetst en ik heb nu deze prachtige klok minstens 1 keer per week om de pols!

3 likes

Gecondoleerd met je verlies, En als je aan je Opa denkt, pak het horloge, en doe het om, dan zijn jullie weer samen.

1 like

Gecondoleerd met het verliezen van je opa. Qua stijl zitten er natuurlijk ook twee generaties tussen en je zult zien dat je hem in de toekomst meer zult gaan waarderen, los van de grote emotionele waarde die er nu al is.

Een quartz uurwerk servicen is niet zo snel nodig. Veel belangrijker is dat je voorkomt dat de batterij in het horloge blijft zitten, mocht het voorlopig toch niet gedragen worden. De batterij kan dan gaan lekken en het uurwerk aantasten.

Een aandenken aan een dierbare is van onschatbare waarde.

2 likes

Dat is een mooie herinnering aan je opa. Veel sterkte gewenst de komende tijd.

1 like

:pray::muscle:t5:

1 like

Bedankt iedereen, dit doet me toch wat :relieved:

2 likes

Sterkte kerel, mooie herinneringen blijven.

2 likes

Sterkte in deze moeilijke tijd .
Zo leuk iets tastbaars te hebben dat je laat terugdenken aan héérlijke momenten.

1 like

Hoi Kevain, ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.

Mooi dat je nog een tastbaar aandenken aan Opa hebt. Laat het horloge inderdaad nakijken en bewaar het op een bijzonder plekje. Zo is er altijd iets van Opa in de buurt…

1 like

Innige deelneming.

Ponctiac horloges zijn nooit mis, en in dit geval zeker een mooi aandenken.

1 like

Mijn beste,

Gecondoleerd. :rose:

Het mooiste eerbetoon dat je hem kunt betuigen, is dat je probeert te leven en te handelen volgens het goede voorbeeld dat hij jou heeft gegeven.
Getuige, het dragen van zijn horloge. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gecondoleerd.

1 like

Gecondoleerd

En ik heb ook een opa horloge.
Niks aan laten doen juist. Van de week toevallig voor het eerst gepoetst.

Geniet er elke keer van als ik de box open van mijn horloges.

1 like

Gecondoleerd met je verlies. Mooi dat je dit deelt hier op het Forum.
De Pontiac zal een mooie herinnering aan je opa blijven. Laat het sowieso toch een professionele onderhoudsbeurt geven bij een horlogemaker (niet bij de juwelier om de hoek…). Het is een Quartz uurwerk, dus als het meevalt hoeft er misschien alleen een goede nieuwe batterij in, waardoor her weer jaren probleemloos zal lopen. Eventueel een poetsbeurtje van de kast en een mooi leren bandje er op.
Als je het dan af en toe draagt bij bijzondere of passende gelegenheden heb je er op die manier nog heel lang een mooi, bijzonder en betrouwbaar horloge aan.

2 likes

Gecondoleerd, en daarnaast fijn dat je een dusdanig aandenken hebt wat ook nog eens je hobby is.
Ik snap helemaal dat je zoiets koestert.

3 likes

Er is iets meer werk aan. De wijzers slepen en maken wat geluid als ik ze verzet :sweat_smile:

Binnen een week of zo zal er wel een gezocht - horlogemaker topic zijn.

Gecondoleerd! Ik heb het horloge van mijn opa ook als erfstuk. Ik draag ‘m de laatste 30 jaar als talisman. Bijvoorbeeld bij mijn afstuderen, sollicitaties en later als ondernemer bij belangrijke afspraken. En iedere keer krijg ik weer even een glimlach vanwege de herinnering aan een bijzondere man :heart:
Dat gun ik jou ook van harte!

4 likes