Het horloge van m’n grootvader

Gisteren is mijn grootvader overleden. Het voelt nog steeds onwerkelijk om dat uit te spreken (of te typen, zo u wil).

Hij was niet meteen gek van horloges, dat zie je zo wel, maar z’n klein horloge is me wel steeds opgevallen. Vandaag ook weer, wanneer ik door de foto’s aan het bladeren was. Het is totaal geen boeiend stuk: een Pontiac Quartz uurwerk dat intussen op een afgeragde perlon zit.

Ik wist niet goed hoe het te brengen, maar ik had het dan toch maar gevraagd of ik het horloge mocht hebben als herinnering. Dat was meteen geregeld.

Ik denk niet dat ik het zelf vaak zal dragen (en dan zou het echt eens een onderhoudsbeurt kunnen gebruiken), maar elke keer ik mijn horlogedoos open doe, zal er vanaf nu een herinnering aan hem bij zitten.

Niet meteen het meest boeiende of kostbare horloge, maar daarom niet minder waardevol.

Allicht ook niet het meest boeiende topic, maar ik moest het even van me afschrijven.

74 likes

Gecondoleerd…

Ik zou het horloge zeker na laten kijken.

Mss is het een optie om het dan te dragen op zijn geboorte en sterfdag als mooie herinnering.

4 likes

Gecondoleerd met het overlijden van je grootvader.

‘Waarde’ is in dit geval niet in geld uit te drukken, je hebt sowieso iets tastbaars als herinnering :+1:.

3 likes

Gecondoleerd :pray:t2:

1 like

Sterkte met dit verlies en hou zij’n horloge in ere

Rob

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd Kevain, de waarde zit 'm niet in het horloge, maar in de gedachte dat je opa 'm heeft gedragen.

2 likes

Vind ik echt wel een leuk idee. Wanneer het allemaal wat bekoeld is, eens op zoek naar een goed contact voor een onderhoud.

1 like

Sterkte gewenst voor jullie en een mooie herinnering voor jou!

1 like

Gecondoleerd. Ik heb ook het horloge van mijn opa in de kist zitten. Eerlijk gezegd draag ik die zelden tot nooit, maar precies zoals je al zegt: hij ligt er wel mooi tussen en het is een blijvende herinnering.

Ik zou hem een beurtje laten geven en dan een ereplekje in je kist geven. :+1:

2 likes

Gecondoleerd.
Ik heb van allebei mijn opa’s een paar horloges en ik draag ze eigenlijk ook bijna nooit, maar ik ben wel erg blij dat ik ze heb. Ze gaan dan ook nooit weg.

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd. Fijn dat je nog een aandenken hebt. Pak hem af en toe en haal mooie herinneringen op.

1 like

Gecondoleerd

1 like

Gecondoleerd met het verlies. Ik heb ook een horloge geërfd, van mijn vrouws opa weliswaar. Draag het eveneens zelden, maar is gewoon een mooie herinnering :pray:

1 like

Gecondoleerd en sterkte met het verlies.
Zelf heb ik 3 jaar geleden ook het horloge van mijn opa geërfd toen hij kwam te overlijden. Ook een simpel horloge maar daardoor niet minder waardevol.
Ik draag het af en toe als herinnering en heb er een passend bandje opgezet zodat het wat iets meer bij mij past.
Het maakt het verlies er niet minder om maar af en toe met een glimlach terug kunnen kijken is fijn.

Het is een quartz dus qua onderhoud zal het de hoofdprijs niet zijn. Ik zou hem zeker even “opknappen” en hem voor altijd houden zodat je hem zo nu en dan kunt dragen.

3 likes

veel Sterkte.

1 like

Gecondoleerd !

1 like

Sterkte met het verlies en koester deze herinnering.

1 like

Gecondoleerd

1 like