Het horloge van mijn opa. Alweer 1 hoor ik u denken....

Een goede zondagmiddag,

Ja dit is er weer 1 “het horloge van mijn opa”
Alleen kwam deze niet uit 1 of andere la te voorschijn.
Deze heeft mijn vader van zijn vader, mijn opa dus, gekregen en nu heb ik hem van hem gekregen.
Mijn vader heeft hem nooit gedragen, het is niet zo’n horloge man.
Ik weet niet of ik hem ga dragen maar ik wil er sowieso een bandje opzetten en wellicht even laten nakijken.

Het horloge is van Servina met een 17 jewels incabloc handopwinder.
Volgens mij een veel gebruikt uurwerk.
De kast is 32mm in doorsnee en is van 18k goud of 18k verguld, dat zou ik zo snel niet weten
Leeftijd?? Ik denk een jaar of 60

Nu kan ik alleen niks over dit merk vinden. Geen geschiedenis o.i.d.
Het gaat mij niet wat hij waard is in cash, de emotionele waarde is voor mij vele malen groter.

Hierbij wat foto’s

Even een indruk van het horloge op de pols, mijn grote bereklauwen

Alle info is welkom!

Een hele fijne zondag nog.

13 likes

Vermoedelijk jaren 60. Betreft geen 18 k maar 14 k (585) goud volgens de achterkant van de kast. Geen bijzonder merk dus buiten de emotionele waarde > goudwaarde. Let wel deze kasten zijn vaak alleen aan de buitenkant goud binnenste laag is ander materiaal. Dus gewicht is in dit geval niet altijd het goud gewicht.

Maar ik zou hem lekker een poetsbeurt geven mooi bandje en lekker bewaren als aandenken.

1 like

U heeft helemaal gelijk 14k inderdaad.
De emotionele waarde is voor mij onbetaalbaar

1 like

Lekker poetsen, plexiglaasje polijsten en een mooi bandje op doen zou ik zeggen :grin::ok_hand:t5:.

Altijd mooi zo’n erfstuk.

Ik begin in september aan de horlogemakers opleiding. Het zal even duren voordat ik comfortabel genoeg ben om aan uurwerken van anderen te werken, maar mocht je zo lang willen wachten wil ik hem wel tegen kostprijs voor je servicen. Weet wel niet hoelang het duurt voordat ik het aandurf. Moet er voor mijzelf zeker van zijn dat hij er 100% goed uitkomt.

6 likes