Hét horloge van Opa

dacht ik ook al

1 like

Die band is een gewone flex, zoals al gezegd een mooie bruine lederen band zou het horloge eer aan doen

1 like

Band is inderdaad geen goud, is een fixoflex band.

1 like

is dat een deukje of een stempel?

Durf het niet te zeggen. De foto van de achterkant is niet van hele beste kwaliteit. Daarom in eerste instantie ook niet geplaatst. Er staat wel iets achterop, maar helaas ben ik nu niet in de gelegenheid om deze details beter op foto te krijgen.

1 like

kun je het wel lezen wat er staat?

Achterdeksel is gemerkt dus het is inderdaad een gouden horloge. Bandje is niet van goud. Onbekend merk maar wel een leuk horloge met die muntrand-bezel. Mooi aandenken aan je opa. Zou hem laten servicen en dan bewaren voor het nageslacht.

1 like

Kun jij dat zien op de foto dat merkteken?

Merktekentje in de vorm van een soort van formule 1 podium is typerend voor een goudmerk. dat icm stempeltje in de lug is voor mij overtuigend genoeg dat ik er geld op zou durven zetten dat het idd een gouden horloge is.

1 like

Knap hoe je dat zo ziet, heb ze bewerkt en blijft chinees voor mij als leek.

Ik kan natuurlijk niet lezen wat er staat maar kan alleen zien dat het een goudmerk is.

waarschijnlijk staat er 14k en 0.585 eronder

btje zoals deze :

3 likes

ik lees 20 micron plated, hoop voor de schrijver van niet natuurlijk zou beter 18K zijn

Haha dat zou niet best zijn maar ik blijf erbij, deze is goud.

1 like

@Rol Ook benieuwd wat het verschil is :thinking:

@roly roept wel eens vaker wat.

2 likes

Is beiden het aanbrengen van een (flinter) dun laagje goud.
kan op diverse materialen,zilver,staal, titanium en zelf hout.
BIj Hout wordt het dan bladgoud genoemd en is heel dun (1/7000e mm )

1 like

En bij metaal gaat het via electrolysatie.
Bekende merken zijn bijv. Guess: is goud op edelstaal, en Bocca is goud op titanium.
Wanneer je sieraad, horloge wat versleten is kun je het desgewenst op nieuw laten vergulden, kan het weer jaren mee, maarrrrr pas op met vocht, kan het slecht tegen.

1 like

Hallo, weet je al iets meer over je horloge?

weet niet wat je bedoeld?

Goedemiddag,
Mooi ding hoor.
De kast lijkt erg op de verdals uit de 60er jaren. En zoals al door @lassale gesteld is de term incabloc veel in de 40 tot en met 60 jaren erop gezet.

Bij rannft kan je ook goed zoeken in de catagorie verkochte horloges.

Ik verwacht niet dat ie van goed is eerlijk gezegd.
Dat had je met deze kast moeten voelen aan het gewicht.
Heb je hem al gewogen?

Vaak staat tussen de lugs (bandaanhechting)
20 of 40 micron.
Echt goud moet de aanduiding hebben die je hierboven al zag of de letters au als stempel.

Ps wat licht op de tekst en met een goeie gsm kan je wel lezen gok ik.

Lekker dragen joh!
Mooi toch zo n familieding?

Suc6!