Het horlogedozen topic

Dank je Michel! Niet alleen het jaar maar ook de maand klopt. Een echt geboortehorloge…:kissing_heart:

1 like

Dat is helemaal mooi . Zoek ook wat uit me geboortejaar.
De maand is moeilijker bij mij .
Vind weinig moois

Maand en Jaar is een speld in een hooiberg Michel. Alleen het jaar zou al geweldig zijn. Daarbij komt nog: kun je bij het merk van jouw keuze ook de productiedatum vaststellen??

Bij vintage Seiko en Citizen gaat dat bijvoorbeeld eenvoudig aan de hand van het serienummer… Hier een mooi voorbeeld dat momenteel onderweg is naar mij: September 1969. Eerste positie is het jaar, volgende 2 posities de maand, rest is volgnummer in de productie…

Succes met je (heilige) zoektocht man… :kissing_heart:

1 like

Genoeg te vinden uit 1967 ,maar de meeste zijn kleine maten en ik moet met mijn klauwen toch echt naar de 38 mm en meer .

Omega Speedmaster Ultraman ST 2 bij aflevering in Zürich.

4 likes

Met alle respect Michel, maar zo was dat in de sixties. Mannen liepen toen met horloges rond die wij nu als dameshorloges zouden betitelen! Echter, oude tijden herleven. Wij hebben een tijdperk mogen beleven met (buitensporig) grote horloges, nu gaat veel weer terug maten van onder de 39mm.

Het is weer cool, vet, gers, OK, prima… om als volwassen vent met een horloge van een wat kleinere diameter rond te lopen. Zeker als je uit de sixties (1967) stamt en het je geboortehorloge is…

Sixties-fashion-image-672x372

2 likes

Dat is zo .zal is rustig verder kijken en ja passen :joy::joy:

Geen idee welk model er in zat ooit maar had al een lege Riquartz doos dus er kon er nog wel eentje bij :innocent:

@MartijnV heeft misschien een idee waat er in zat?

Hierbij nog een Mido vintage doos.

Wat te denken van het bekende merk Bulova.
Die fabriek had indertijd wel hele mooie dozen.
Hier een kleine impressie uit mijn collectie.

Deze heb ik ook in het groen, let op het logo op de doos.Heel anders dan op de blauwe doos,

3 likes

Uit de oude (en nieuwe) doos - ongemerkt toch al aardig wat doosjes verzameld :roll_eyes::thinking:

Van heel klein tot ietsje overdreven :innocent:
Een vers gekochte Invicta koffer
Tissot doos 70´/80´er jaren
Swatch plastic doosje jubileum Zwitserland 1991
Casio vroege LCD Casiotron 70´er jaren
Citizen quartz modern
Raketa plastic doosje voor model met eeuwigdurende kalender zonder band 80´er jaren
Monté klassieke doos met bruin vilt finish 60´er jaren
Seiko kunststof doos LCD thermo/barometer horloge 90´er jaren
Junghans Mega radiocontrolled watch kunststof doos (gelijk aan Seiko doos) 90´er jaren

1 like

Code rood! -

oude foto, maar opnieuw geïnspireerd door mijn NA rode Invicta koffertje :heart_eyes:

2 likes

Box van Tissot PR 516 GL uit 7 juni 1969. Inclusief handgeschreven aankoopbewijs door de juwelier die ook op de doos staat.

4 likes

I love omega as well! :heart_eyes::+1:

1 like

ook bij deze zat een zelfde modelletje van doosje :slight_smile:

1 like

beetje knutselen om eens iets anders in de kast te hebben staan :smile:

al bij al best wel tevreden moor een amateurtje :sweat_smile:
goed voor acht horloges :slightly_smiling_face:

4 likes

4 likes

Wat een bizarre doos voor een Citizen!

1 like