Het idee van een Perpetual Date only horloge

die casio verwacht ik in de komende maand ook op de stoep :crossed_fingers: :slightly_smiling_face:

2 likes

Joejoe

7 likes

Een voorbeeld van de eerder genoemde Chronomasters.
(Solar quartz, met een nauwkeurigheid van 5 seconde per jaar).

1 like

Ongelooflijk veel waar voor je geld. Topper

1 like

Geen geld!

1 like

Diverse jaren '00 Omega Constellations hadden het ook.

1 like

Binnen de Omega Constellation lijn heb je bijvoorbeeld ook de omega constellation globemaster annual calender (alleen deze corrigeert weer niet voor de maand februari…). Maar deze heeft dan weer wel een rustige wijzerplaat. Als je dan ook een correctie wil voor de maand februari kom je in de richting van een moser endeavour of streamliner, maar dit is dan weer wel een perpetual calender! Binnen lagere prijs categorieën dan een moser zie ik in de comments ook een paar leuke aanraders staan :slight_smile:
https://www.omegawatches.com/watches/constellation/globemaster/annual-calendar-collection/product

Leuk om alle antwoorden en enthousiasme van iedereen te zien! Ik doelde wel op mechanische horloges maar de Moser lijkt er een mooi voorbeeld van. Ook vind ik (niet mechanisch dan) de Seiko Scuba 200M super vet!

Edit) op de fb van moser staat een filmpje van het verspringen van de tutorial. Ik krijg deze hier niet gedeeld

Is dit echt? Dat vind ik echt te gek.

1 like

Zekers

Gelimiteerd tot 20 stuks en inmiddels wel uitverkocht. :sunglasses:

Simpel kan ook mooi zijn

1 like

Deze heb iknog ergens in de kast liggen. Normaal ben ik van de mechanische horloges, maar dit soort uurwerken is ook best interessant.

Lekker nauwkeurig (ong 20 sec/y )en tot het jaar 2100 niet meer je datum hoeven te verstellen

1 like

Ochs & Junior houden het ook graag simpel met deze annual calender ( dus alleen van 28 febr naar 1 maart verzetten ) dag van de maand is volgens de minuten ring

https://www.ochsundjunior.swiss/watches/annual-calendar/

En het horloge van MIH mechanik houdt het ook eenvoudig al zit er toch ook een chronograaf in !

Crossposts maar voldoen allebei:

2 likes

Daaaaamn. Wat een super gaaf, creatief idee.

1 like