Het is allemaal jullie schuld

ik heb hier ongeveer 1,5 week geleden een vraag gesteld over het merk fromanteel. Ik dacht een klein vraagje…door jullie schuld en enthousiasme zit ik alleen nog maar te kijken naar de Rolex Deepsea en de Omega Seamaster (niet dat ik daar geld voor heb)
Nu staan op marktplaats altijd leuke replica’s(vloeken in de kerk?) en sommige met een “aardige” automaat er in, richtprijs vanaf 250,00

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening of mooie duikers.

In ieder geval geen replica. En (naar mijn mening) ook geen hommage oid.

Een aardige seiko moet je wel vinden voor 250,-. Succes!

Steinhart

Ja, het is de schuld van dit forum, ik was ook in no time besmet. :slight_smile:

Wat ik hier snel geleerd heb, is het verschil tussen een replica en een hommage. Een replica is een vervalsing met het originele dure merk erop. Niet doen dus.
Een hommage is een eigen merk wat lijkt op een beroemd horloge. Beetje dunne scheidslijn, en altijd voer voor discussie, maar een hommage kom je hier wel mee weg. :slight_smile:
Kijk vooral eens naar diverse Seiko’s, prima kwaliteit voor normale prijzen. Ik heb zelf net een Seiko FFF mod besteld, en dat is een fraaie Blancpain hommage.

ik zag dat dreski in een eerdere post de orient ray liet zien. Ook erg mooi alleen lastig te krijgen als ik even snel op het internet kijk.

Dumesc Schreef:

ik zag dat dreski in een eerdere post de orient
ray liet zien. Ook erg mooi alleen lastig te
krijgen als ik even snel op het internet kijk.

Heel makkelijk te krijgen hoor. http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=orient+ray&_sacat=See-All-Categories

seiko Sumo ook een optie misschien?

zit op de site van Steinhart te kijken en dat zijn ook mooie horloges. Had nog niet eerder van het merk gehoord. Kwalitatief ook goed?

ALs je de zoekfunctie gebruikt op het forum kun je heel veel vinden over Steinhart. Lees dit laatste topic maar eens.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,861932

Dumesc Schreef:

zit op de site van Steinhart te kijken en dat zijn
ook mooie horloges. Had nog niet eerder van het
merk gehoord. Kwalitatief ook goed?

Denk dat als hier je iets aangeraden wordt het vaak met de (prijs/)kwaliteit wel goed zit.

Steinhart is prima. Was niet voor niets onze Horlogeforum Limited Edition van 2011:

http://www.horloge.info/nieuws/Steinhart-Ocean-1-GMT-Blue-Red-Horlogeforum-nl-Limited-Edition-2011/880

Ik heb ook mede door dit forum een steinhart besteld… en nu het wachten op de postbode :wink:

Dumesc Schreef:

ik zag dat dreski in een eerdere post de orient
ray liet zien. Ook erg mooi alleen lastig te
krijgen als ik even snel op het internet kijk.

Is toch gewoon in Nederland, Duitsland, Amerika, Azie en eBay te vinden? :slight_smile: Ik zal/mag geen namen noemen in verband met mijn beroep (werk in de horlogewereld), maar ze (de duikmodellen) zijn tegenwoordig vrij goed verkrijgbaar. Dat wordt in toekomst wel weer lastiger omdat Orient er op staat dat dealers niet buiten hun ‘regio’ verkopen (dus niet meer vanuit Duitsland aan Nederland bv).

Gewoon lekker voor die Orient gaan. Krijg je veel plezier van…

Een leuke Seiko, Citizen of Steinhart.

Iets hoger budget, maar je kunt ook kijken naar een tweedehands Oris of iets dergelijks.

Paradigm Schreef:

Dumesc Schreef:


ik zag dat dreski in een eerdere post de orient
ray liet zien. Ook erg mooi alleen lastig te
krijgen als ik even snel op het internet kijk.

Is toch gewoon in Nederland, Duitsland, Amerika,
Azie en eBay te vinden? :slight_smile: Ik zal/mag geen namen
noemen in verband met mijn beroep (werk in de
horlogewereld), maar ze (de duikmodellen) zijn
tegenwoordig vrij goed verkrijgbaar. Dat wordt in
toekomst wel weer lastiger omdat Orient er op
staat dat dealers niet buiten hun ‘regio’ verkopen
(dus niet meer vanuit Duitsland aan Nederland bv).

Ik denk dat dat lastiger wordt voor Orient. We zijn een verenigd Europa dus dat kunnen ze nooit gaan eisen.

Ik zou ook voor een Orient gaan of een Seiko, zeker geen replica, dan kan je je geld net zo goed gelijk door de wc spoelen :wink:

zit nu na al jullie reactie al de hele dag een beetje te zoeken en te vergelijken en ik merk dat ik vooral van de steinhart ocean 1 vintage red erg gecharmeerd ben

dreski Schreef:

http://www.strangecosmos.com/images/content/167278
.gif

:smiley: