Richard heeft 't 'm weer geleverd. Ik heb een tijdje geleden een Accurist en een Atira naar Richard gestuurd ter restauratie. De Accurist toonde ik een tijdje geleden al. En nu is de Atira ook klaar. Ik had 'm als een soort ‘bijvangst’ gekregen bij een andere aankoop en de verkoper zag er niet veel heil in. Ik ook niet toen ik 'm in het echt zag. Richard dacht daar heel anders over! Het was wel een forse klus, vooral optisch. Mechanisch mankeerde er niet veel aan. De wijzers en de markers waren in erg slechte staat en de plaat was gekrast door een aanlopende wijzer: er zat een cirkelvormige groef over de plaat.
Ondanks deze problemen zag Richard toch weer kans om 'm prachtig en draagbaar te maken. Opnieuw hulde aan zijn vakmanschap.
Richard is ook echt een liefhebber en dat zijn de beste in mijn ogen.
Mooi horloge hoor (tu) jij komt denk ik ook dagen en armen tekort om alles te dragen zo langzamerhand
Weet ik alles van (het is een verslaving erger dan roken, hi hi).
Dat heeft ie mooi gedaan,ik hou wel van dit soort
horloges.
Waren de markers van orgine 1/3 voorzien van lume?
Een DBO (Dumb Previous Owner) heeft zelf delen van de lumen weggekrabd… Het resultaat (of beter: de verminking) zie je dan ook duidelijk op de eerste foto.
Ik moet zeggen dat ik de voor al mooi vind. Idd zijn de opgeknapte wijzers en markers een grote verbetering maar verder zie ik niet veel aanpassingen.
Of zie je niet alles op de foto’s
Technisch gezien moest er binnenin ook wel iets worden aangepast. Maar dat zie je natuurlijk niet op deze foto.
Van een Engelse verzamelaar kreeg ik het bericht dat de verspringende lumen op de originele plaat ook zo hoorde te zitten. Maar een vorige eigenaar heeft zelf lopen krassen en poetsen, waardoor het er niet beter uit zag. Richards oplossing om de hele hele markers vol te zetten met lumen is misschien niet origineel, maar wel de meest elegante oplossing: zo ziet het er allemaal weer strak uit, zonder krasjes van een naald of een ander scherp, puntig voorwerpje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat deze zijn vintage feel een beetje is verloren. Doet niets af aan het vakwerk, maar ik vind het in dit geval geen verbetering.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat deze zijn
vintage feel een beetje is verloren. Doet niets af
aan het vakwerk, maar ik vind het in dit geval
geen verbetering.
Ik durf het haast niet te zeggen maar dat was in dit geval eigenlijk ook mijn eerste reactie.