Het is hem toch net niet

Ik kwam dit Adriatica Horloge tegen op ebay. In eerst instantie vond ik hem zeer aantrekkelijk. Ik houd erg van reliefwijzerplaten en was echt van plan om hem aan te schaffen. Toen ik hem echter goed ging bekijken vond ik hem steeds minder moi worden. Nu vroeg ik me af wat jullie ervan vinden en ik ben benieuwd of jullie hem om dezelfde redenen het toch net niet vinden hebben.

Ik weet niet wat je reden is waarom je hem net niet hebt aangeschaft, maar voor mij mag die “3” weg.

wel erg veel relief vindt ik…

Die 3 moet inderdaad weg en dan komt meteen de vraag. Waarom is er geen 9?
Dit verstoord de symetrie van de wijzerplaat. Erg jammer…

Ook ik vind de indeling van de cijfers niet erg fraai. Het reliëf moet je in het echt zien om te kunnen beoordelen. Zou best wel mee kunnen vallen. Adriatica heeft wel mooie ‘art deco’ ontwerpen gehad, maar daar valt deze dus niet onder.

dreski Schreef:

Die 3 moet inderdaad weg en dan komt meteen de
vraag. Waarom is er geen 9?
Dit verstoord de symetrie van de wijzerplaat. Erg
jammer…

Precies! En dan zou de datum nog een stukje naar rechts moeten…en een zwarte datumschijf vind ik ook mooier passen bij een zwarte wijzerplaat ipv wit.

Persoonlijk heb ik vier problemen met deze wijzerplaat:

  1. De datum staat heel ongelukkig te “dringen” naast de “3” en de “9” ontbreekt zonder enige reden.

  2. De cirkelvormige “tussenprint” associeert op geen enkele wijze met het relief van de buitenring en de kern (hoewel dit vroeger wel meer voorkwam).

  3. De zwart gelakte (dus glanzende) plaat accentueert nog eens extra de “breuk” zoals vermeld onder punt 2. Het “propellor”-gevoel dat de wijzerplaat wil suggereren komt daardoor niet echt tot z’n recht. In een witte, gesatineerde versie zou dit weleens heel wat beter kunnen ogen.

  4. De cijfers van de minutenring “vloeken” een beetje met de stijl van de indexen.

Het is alsof de ontwerper een beetje “nostalgie” met “moderne looks” heeft willen combineren. Het maakt alles samen nogal een “goedkope” indruk.

Maar smaken verschillen uiteraard…

Met Gestyleerde Groeten,

Morse.

Doet me aan een langspeelplaat denken!

Ik sluit me ook aan bij de eerder genoemde opmerkingen met als verschil dat ik het wel een fraaie klok vind.

ik vind het een erg goedkope uitstraling hebben. een beetje een hatseflats horloge.

Ik denk dat het komt doordat het zwart erg glimt en dat wordt nog eens versterkt door het relief.

Groeten, Tom Vreeken.

Niet kopen die cijfers hebben iets plasticachtig (td)

Die plaat is gewoon net ff te. En daarom vallen de wijzers ook een beetje in het niet. Je kunt de tijd niet goed aflezen lijkt me.