Het is te ver lopen!

Over nieuwe aanwinsten gesproken. Wellicht is het jullie opgevallen dat ik zo af en toe een vintage Timex op de kop tik. En als jullie mijn strapatsen op dit vlak een beetje hebben gevolgd, heb ik inmiddels ook een aardige collectie Kelton horloges.

Kelton, ja, de Franse versie van …… je raadt het al …. Timex!

Zo heb ik inmiddels van tal van modellen zowel de Timex als de Kelton versie. Maar van deze nieuwe aanwinst is er geen Timex versie, terwijl het wel gewoon een Timex model is, onder de Kelton merknaam.

Waarom niet hoor ik jullie denken? Nou gewoon omdat het te ver lopen is!

Ik ben de spanningsboog van jullie aandacht enorm aan het oprekken, ik weet het, maar dit juweeltje verdient een gepaste introductie.

Ok, wat weten we nu?

• het is een vintage Kelton horloge
  • denk uit de jaren 60
  • komt uit Frankrijk
  • maar nooit uitgebracht onder de Timex brand
  • omdat het te ver lopen is

Zelf zou ik er geen voettocht voor over hebben maar ben toch blij dit speciale horloge aan de verzameling te hebben kunnen toevoegen.

Immers, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt, en wat je al dan niet gelooft, het is toch een begrip binnen Europa.

De voetreis naar Lourdes (of ben ik nu in de war met Rome?).

De nieuwe aanwinst

31 likes

Beiden een begrip in Europa :smiley: zit er ook een houdertje bij voor Lourdes water? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Je bent niet in de war. Om verwarring te voorkomen staat de plaatsnaam op de wijzerplaat :wink:

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze “Goddelijke” aanwinst!!
Ik wens je er een “Devotionele” tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Erg leuke variant binnen je Kelton horloge ! :ok_hand:

Leuk horloge! Ik heb familieleden die vroeger inderdaad een wandeling naar Lourdes deden. Van waar dat de wandeling zelf gestart werd, geen idee.

1 like

Dank je Coenraad voor deze mooie woorden. Vind het een leuke wijze om met mijn horloge collectie bezig te zi)n en altijd een overzicht beschikbaar te hebben. Nog leuker uiteraard als andere horloge liefhebbers het weten te waarderen en er informatie en kennis opdoen.

2 likes

Proficiat met je nieuwe aanwinst, veel plezier ermee.
Mooie website ook, raad ik iedereen aan, geweldig mooi!!:watch:

1 like

Wat een leuke en originele NA! Veel plezier ermee gewenst.
En na de positieve reacties op je site te hebben gelezen, toch ook maar even doorgeklikt en het is inderdaad de moeite waard. Er staat een mooie collectie op www.arteepee.nl met leuke info erbij. Bedankt voor het delen :+1:

1 like

Ik had geen idee dat je deze prachtige website had gemaakt.
Dankzij de vermelding van @Tissot weet ik nu van het bestaan van de
ARTEEPEE’S WATCH COLLECTION!
Wat een pracht en wat een enorme hoeveelheid informatie.
Wat een werk moet dat geweest zijn en zal het nog zijn om de site actueel te houden.
Ik heb er een hele tijd naar zitten kijken en nog lang niet alles gezien.

Diep respect en hele grote complimenten voor het delen van dit geweldige stuk horlogegeschiedenis.

Mijn dank is groot!

image

2 likes

Leuk horloge. Ik hoop dat het helpt!

Ga dadelijk kijken, ben benieuwd :face_with_raised_eyebrow:
Leuke toevoeging in elk geval en grappig opgebouwd verhaal. Gefeliciteerd met deze goddelijke aanwinst

3 likes

Heb je hem ook op de timegrapher gelegd? Gewoon om te kijken hoe hij loopt

Mooie aanwinst

2 likes