Het is weer maandag: Scooter ongeluk en band krom :(

Dat is wel heel kl*te. Gelukig valt de lichamelijk schade mee, maar hier kun je best ziek van zijn. Sterkte :four_leaf_clover:

1 like

De buiging is niet heel extreem dus je kunt hem ook gewoon met enig beleid terugbuigen. Om dat iets makkelijker te maken kun je het bewuste deel in een vlam een tijdje opwarmen. Het lijkt me evident dat je dat in kleine stapjes doet

Dat is mooi k*t.
Hopelijk is het snel gerepareerd :muscle:

Ff @Ronald een bericht sturen om te kijken of hij je band kan maken.

Gelukkig dat het alleen materiële schade is!

1 like

Dat is echt balen. Met Romana alles goed? :wink:

1 like

Hoi Vincent,

Wat zuur zeg! Gelukkig geen letsel, maar gezien mijn achtergrond als letselschadeadvocaat denk ik dat je de schade aan je band wellicht kan verhalen op een verzekering. Wat ik wekelijks meemaak is dat autorijders zich vaak er niet bewust van zijn dat zij een Schade Inzittende verzekering hebben afgesloten en scooterrijders een Schade Opzittende verzekering. Dergelijke verzekeringen dekken niet de schade aan het voertuig, maar wel aan andere beschadigde eigendommen. Ik raad je aan dat zeker even na te kijken.

Een andere mogelijk optie is dat je werkgever een verzekering voor je heeft afgesloten die de schade vergoedt. Je schrijft namelijk dat het ongeval je overkwam terwijl je onderweg was naar je werk. Veel werkgevers sluiten in het kader van ‘goed werkgeverschap’ verzekeringen af die schade vergoeden wanneer een werknemer tijdens woon-werk-verkeer een ongeval overkomt.

Hopelijk is er een verzekering die de schade iets minder ‘pijnlijk’ maakt. Succes!

1 like

Tijdens werk-werk verkeer ja. Woon-werk wordt gezien als privetijd. In beginsel is dat voor eigen rekening.

Voor werk-werk geldt een verzekeringsplicht, voor woon-werk niet. Toch zijn er veel werkgevers die desondanks vanuit goed werkgeverschap een dergelijke verzekering afsluiten dus wie weet…

1 like

Zou mooi zijn!

Dat kan gerust.

Dit lijkt zelf ook te fixen.
Als de pin in het uiteinde vd sluiting er uit is te tikken kan het “lipje” makkelijk terug gebogen worden.