Het is weer zo ver...!

Mido Multifort 42mm.

100WR Screwdown Crown… Leuke feature!

Groeten,

Noel.

Hey,

Ik vind het een mooi horloge alleen vind ik het jammer van de puntjes bij de 5 minuten. Streepjes hadden toch iets beter gestaan IMO. Er is een Mido die dat heeft maar die is 40mm helaas… Misschien een aanbeveling voor mijn opmerking?
:slight_smile:
Gr Max

Wel een klein nadeeltje van die aanduidingen op de 15,30,45 en 60. Daarentegen wel een heel mooi horloge, en dat is inderdaad wel heel jammer… (:smiley:

Gr Max

Beste,

Gelukkig verschillen de smaken;), dat is toch ook het mooie van deze hobby en dit forum. Je ziet er van alles langskomen het maakt niet uit welk model of welke prijsklasse het horloge heeft.

In mijn optiek is het een tijdloos ding. Lekker basic en clear zonder fratsen. Ik vind het een gaaf klokkie.

Gr. Emre

Ik heb dus effe een kleine aanpassing gedaan in mijn lijstje, misschien dat er zo nog betere horloges tevoorschijn komen. Ben erg verliefd op de Mido M8690 Barocelli ookal zei ik geen zwarte wijzerplaat te willen :), en dit is dan ook eigenlijk wat ik ongeveer zoek.

  • = 42mm (ben niet de dunste zeg maar)

  • Witte/zwarte wijzerplaat
  • Het liefst leren band, tenzij je mij kunt overtuigen
  • Niet veel gedoe
  • Prijsklasse van 500 tot 700
  • ‘Rosegoude’ kast met (donker)bruine band

Dit is mijn ideaal:

Ik hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen :D, nogmaals vele malen bedankt!

Gr Max

De Nomos club, zowel de wit/zilveren als de donkere vind ik mooi (41,5 mm).

In ieder geval mensen bezig, met een horloge uiteindelijk 1 met niet veel gedoe ,ja vroeger was het allemaal simpel 2 wijzers en of het liep even aan je oor ,wist je gelijk of je gehoor nog goed was.
Vroeger was mijn 1e klokje een luciferdoosje met een getekende wijzerplaatje,stukje touw met een knoop slinger geven en ja dat ging maar even heen en weer.Mijn echte 1e lopende horloge was er 1 van de kermis ,zelf gewonnen,op de Balco rotor net zolang wachten op dat ene moment dat het er goed voor lag je enige kwartje,die man met veel geld voor jou die was blut,kom ik en prompt valt het horloge eruit,heel lang maakte de man achter de kraam reclame zie eens allemaal die jonge knul (14 jaar?_niet ouder)die lukt het wel,ja ja kom nou maar met dat klokkie ,en thuis gekomen nee dat was jopie de mazzelman.En dat is jaren zo door gegaan veel geld aan uitgegeven ,mocht vaak na 2 klokjes niet meer mee doen,De balco rotor stelden ze wel eens wat korter af als je er 1 te snel won.
Maar als je ouder wordt koop je een Marti die op dat moment aardig plat was .
Dan geef je niet zoveel uit als op de Kermis.
Mijn zoon heeft alle kermis horloges van binnen en buiten leren kennen ,niet dat ik er wakker van lig of boos ben,de horloge s die hij nu onder zijn hoede neemt en schoon maakt met een precisie die ik niet nadoe,tot het perfect loopt die spillegangen,ja daar ben ik wel trots op.
Maar van zijn C.V/d.K heb ik gezegd blijf je af.

MaxVH Schreef:

Dit is mijn ideaal:
http://media2.iwc.com/site_media/thumbnails/5b/be/
L_IW371480_2011.5bbeef5f595d2dc7b83f70508a9b2ebb.j
pg

Ik hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen :D,
nogmaals vele malen bedankt!

Deze komt kwa looks in de buurt

Deze mag dan niet zo groot zijn met z’n 40mm, maar draagt door z’n rustige wijzerplaat en dunne bezel/relatief grote dial, forser dan ie is. En het is ook geen Dun quartz dingetje, maar heeft een vette 7750. Draagt ook bij aan het gevoel dan een grotere klok.

Weliswaar wat boven budget, maar imho best haalbaar met wat doorsparen.

Misschien komt een Stela in de buurt? 42 mm maar weet niet of deze in rosé goud te krijgen is.

Of een Poljot Journey, wel rosé goud maar met 41 mm wellicht iets te klein:

Succes met je zoektocht!

Hey, mooie dingetjes! Alleen bevallen Russen mij niet zo, gewoon omdat ik het niet kan lezen misschien (:D.

Die Hamilton is echt geweldig, ik vind de Junghans niet echt mijn ding, maar die Hamilton, wauw! Bedankt! Gaat op mijn lijssie.

Gr Max

MaxVH Schreef:

Die Hamilton is echt geweldig, ik vind de Junghans
niet echt mijn ding, maar die Hamilton, wauw!
Bedankt

Uhm… Graag gedaan? Zonder quote vermoed ik met de junghans aanhaling dat je de hamilton maestro chrono bedoelt?

Sorry dat ik je blij maak met n dooie mus, want zoals gezegd is ie wel dubbel je budget. Geen iwc prijskaartje, maar flink meer dan 700. Misschien dat occasion soulaas biedt? Hamilton’s houden doorgaans niet onwijs hun waarde. Niet dat je ze voor n appel en ei kunt meenemen. Maar zou best richting je budget kunnen gaan.

Ik vind het gewoon fijn als mensen meedenken, daarvoor bedankt. Jammer dat hij 2x mijn budget is, misschien inderdaad dat een occasion meer uitkomst biedt. En ja, ik bedoel de Hamilton Maestro Chrono :~

Gr Max

MaxVH Schreef:

Ik vind het gewoon fijn als mensen meedenken,
daarvoor bedankt. Jammer dat hij 2x mijn budget
is, misschien inderdaad dat een occasion meer
uitkomst biedt. En ja, ik bedoel de Hamilton
Maestro Chrono :~

Gr Max

Het kan overigens ook nieuw. Wel in t buitenland. Op chrono24 zie ik ze zo rond de 800. Ik heb echter geen ervaring met die verkopers, dus zou eerst goed je huiswerk doen voordat je n baksteen opgestuurd krijgt. Of dat ie wel internationale garantie heeft bijv.

Check ook ff marktplaats, ebay, etc.

Ben nog steeds bezig met zoeken :), wellicht nu een beter lijstje en misschien dat er nu meer keuzes openliggen, ik moet zeggen dat mijn smaak is veranderd. Ik heb effe de ‘template’ van HF-lid marnix.moed overgenomen, thanks voor het lijssie!

Hier gaan we:

  1. Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
    -stijl: Dressy/casual
    -vorm: rond
    -uurwerk in 't horloge: Swiss Made Automatic (voorkeur) Over het algemeen ook geen probleem met Quartz
    -budget: ±800
    -staat: Nieuw/gebruikt

  2. Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
    -uitstraling: Voor onder een overhemd, en gewoon met een pullover/t-shirt. Alles eigenlijk dus… :wink:
    -materiaal: Leren band.
    -band: Voorkeur gaat uit naar leer, staal evt. ook mogelijk.
    -formaat: 42mm > 44mm
    -complicaties: Rustige plaat, hoogstens een secondewijzer extra of een power reserve.
    -kleuren: Liefst witte wijzerplaat, met donkerbruine band. Geen OPVALLENDE felle kleuren.
    -verkoper: Alles, zolang het maar vertrouwd is.
    -herkomst: Swiss Made, mag ook een Made in Germany zjn.
    -voorkeur voor merken: Steinhart misschien (Neigt vaak te veel naar Rolex) en verder niet echt
    -andere wensen: Lume zou wel leuk zijn, open caseback ook :).
    -overige voorkeuren:

  3. Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
    -esthetische punten: Schuine datumweergave, felle kleuren.
    -materiaal: goud
    -functies: te veel
    -stijl: TE drukke wijzerplaat, laten we zeggen de ‘flieger’ style
    -uurwerk: Handopwinder, is niet handig voor mij.
    -overige afknappers:

Ik vind bijvoorbeeld nu de Stowa Antea KS best gaaf, maar is 35mm… Dat is heel jammer. Ook zijn de IWC Portuguese en de FC Moonphase nog steeds idealen.

Hartstikke bedankt alvast weer voor de suggesties! :)-D

Gr Max

MaxVH Schreef:

Ik vind bijvoorbeeld nu de Stowa Antea KS best
gaaf, maar is 35mm… Dat is heel jammer. Ook zijn
de IWC Portuguese en de FC Moonphase nog steeds
idealen.

IWC is ook maar net 41mm…
Kijk eens bij de American Classics van Hamilton. De 2ehands prijzen zijn wel voor jouw budget.

-intramatic
http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/timeless-classic/intra-matic-auto/h38755751
-spirit of liberty
http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/timeless-classic/spirit-liberty-auto/h42415551
http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/timeless-classic/spirit-liberty-auto-chrono/h32416781

MaxVH Schreef:

Ben nog steeds bezig met zoeken :), wellicht nu
een beter lijstje en misschien dat er nu meer
keuzes openliggen, ik moet zeggen dat mijn smaak
is veranderd. Ik heb effe de ‘template’ van HF-lid
marnix.moed overgenomen, thanks voor het lijssie!

Graag gedaan.

Ik vind deze erg goed aan je wensen voldoen (op misschien de GMT wijzer na). Mooi casual, vooral op een vintage leer bandje. En toch heeft ie wel iets netjes en met 42 geen dames gevoel.

http://www.steinhartwatches.de/en/Ocean-vintage-GMT,339.html

Ik vind het erg leuk om n ouwe Exp2 om de pols van Kevin Costner te zien. Paste erg goed bij het ‘plaatje’ van een ouwe geheime agent. An understated secret agent watch B)-

Mooi klokkie! Alleen is hij uitverkocht tot Juni 2015 :/, misschien weet je nog een andere site waar ze op voorraad zijn?1 Het is toch wel een tof dingetje, en die GMT vind ik wel een gave functie.

P.s: sta gewoon nog open voor andere suggesties :slight_smile:

Gr Max

Ik zou zelf dit halen met dat budget:

Hij is mooi, maar hij mist iets en ik weet nog niet wat… :sunglasses:

Gr Max