Het is zo ver

… of toch niet?

De fondsen voor de OSPOLMLE zijn binnen. De eindstreep in zicht. Ik meen de release ook… maar nu de twijfels…

(Ik heb em voor voor 't gemak ospolmle genoemd, wat staat voor Omega Seamaster Planet Ocean Liquid Metal Limited Edition).

Ben ook een Bond-fan. En in 2011 komt ook Bond 23 uit. Ongetwijfeld vergezeld door een nieuwe Limited Planet Ocean. Nu weet ik niet of daar ook Liquid Metal op komt. Zou wel een leuke combi worden. Ik vond namelijk de glanzede lak op de zwarte limited 007 Seamaster Prof300 erg mooi.

Maar deze versie komt beperkt op de markt (nog beperkter met 1948 stuks dan de reguliere 5007 of zelfs 10007 van Bond).

Wachten of toch niet??? Wat zou jij doen?

Ik zou voor de LM gaan. Straks valt die nieuwe 007 tegen, heb je voor niks op een houtje gebeten. Daarnaast lijkt de LM mij, al heb ik hem nog niet IRL gezien, de mooiste PO. Ik ben btw geen grote SMP fan…

Motto van een vriend van mij is twijfel is angst. Nu is hij niet bepaald een oud Chinees wijsgeer :wink: maar er zit wel wat in… Go for it! (tu)

Ik zeg: doen!

Die bond limited’s vind ik zelf altijd een beetje, ja hoe zeg je dat, simpel of zo. Daarbij komt dat ze bij het uitkomen van de volgende bond-versie (naar mijn mening) alweer veel meer gedateerd overkomen dan de andere smp’s.

Ten slotte is de OSPOLMLE zoals je dat zo lekker zegt gewoon suuupergaaf! :wink:

Succes met de keuze!

Hoi,

Als dit hét horloge van je dromen is, zou ik in elk geval gaan passen. En dan kijken wat je gevoel zegt. Dat de bond lmt’s per definitie simpel zijn en ook gedateerd kunnen raken, daar ben ik het ten dele mee eens. Ik vind een lmt uitbrengen ter ere van één specifieke bondfilm niet echt een grote meerwaarde hebben, zefs al ben je een behoorlijke bondfan. Bovendien zijn sommige lmt seamasters inderdaad in mijn ogen minder mooi dan de standaard versie. Ik vind de plaat met de draaiende kogel gewoon niet geweldig. Niet lelijk, maar het is em gewoon niet. Tja, en de secondewijzer met 007 op het eind in het rood? Toch niet geweldig hoor. Te schreeuwerig, en past eigenlijk niet zo bij Omega. De achterkant van de klok vind ik wel fantastisch.

Er is één uitzondering op de bond lmt, en dat is de oude en eerste Seamaster pro lmt uit 2002 ter ere van 40 jaar James bond. Die heeft een fantastische wijzerplaat met 007 subtiel erop, wat enkel opvalt bij een bepaalde lichtval, mooi 007 logo op de plaat en een fantastische achterkant. Het is een subtiele lmt, en niet een opzichtig (kijk mij nou met mijn bijzondere klok), horloge. Ik vind het veruit de mooiste lmt Seamaster met echt James Bond thema, 40 jaar is iets om even bij stil te staan.

Ik geloof dat ik dus serieus de “normale” Planet Ocean zou overwegen. Ik heb em bij William om de pols gehad, en zelfs van de 42mm schrok ik behoorlijk. Het is wel een knots hoor. Ik vind em mooi qua plaat en band, maar om mijn polsje is het even té.

Succes, en wellicht heb ik het niet makkelijker voor je gemaakt,

Groet,

Nico.

Edit: had de indruk dat je twijfelde tussen de PO en een later uit te brengen SMP bond limited, verkeerd gelezen. Blijft overigens staan dat ik de bond limiteds van Omega nooit zo’n succes vind dus ik het persoonlijk de meerpijs niet waard vind en er dus ook zeker niet nog een jaar op zou wachten (met het risico dat hij tegenvalt). Maargoed, dat is een keuze die je zelf moet maken.

Maar deze versie komt beperkt op de markt (nog
beperkter met 1948 stuks dan de reguliere 5007 of
zelfs 10007 van Bond).

Het is maar wat je beperkt noemt…

Succes!

Komt over als;

Ik kan geen PMLE veroorloven dus dan pak ik maar de OSPOLMLE…:+:)o

Eddy C. Schreef:

Ik zou voor de LM gaan. Straks valt die nieuwe 007
tegen, heb je voor niks op een houtje gebeten.

Daar zit ik dus een beetje mee. Straks vind ik die nieuwe 007 wel weer geweldig. Hadden we maar een glazen bol :stuck_out_tongue:

Daarnaast lijkt de LM mij, al heb ik hem nog niet
IRL gezien, de mooiste PO. Ik ben btw geen grote
SMP fan…

Idem ditto, de normale uitvoering vind ik een stoere klok met dat mat zwarte. Maar deze glimmende vind ik erg sportief chique.

JeéWeé Schreef:

Ik zeg: doen!

Die bond limited’s vind ik zelf altijd een beetje,
ja hoe zeg je dat, simpel of zo.

Euh… simpel :S Die snap ik niet. Bedoel je dat Omega zich 't er telkens makkelijk vanaf heeft gemaakt door her en der 007 op te zetten? Ik vond namelijk de 007 op de secondwijzer erg mooi. Met name op de zwarte SMP waar 007 heel mooi op de glanzend zwarte wijzerplaat wordt weerkaatst. Moet em helaas een paar weken missen nu…:frowning:

Daarbij komt dat
ze bij het uitkomen van de volgende bond-versie
(naar mijn mening) alweer veel meer gedateerd
overkomen dan de andere smp’s.

Hm… dat heb ik alleen met de QoS PO. Die is na de film “oud nieuws”. De rest vind ik wel tijdloos.

Ten slotte is de OSPOLMLE zoals je dat zo lekker
zegt gewoon suuupergaaf! :wink:

We zijn blijkbaar niet de enige…:+

Nico den Haak Schreef:

Hoi,

Als dit hét horloge van je dromen is, zou ik in
elk geval gaan passen. En dan kijken wat je gevoel
zegt.

Dat ben ik zeker met je eens.

Dat de bond lmt’s per definitie simpel zijn
en ook gedateerd kunnen raken, daar ben ik het ten
dele mee eens. Ik vind een lmt uitbrengen ter ere
van één specifieke bondfilm niet echt een grote
meerwaarde hebben, zefs al ben je een behoorlijke
bondfan.

Helemaal mee eens, ik wil ook niet dat een limited gebonden is aan een film. En dan nog eens zo overduidelijk aan de voorzijde. Het had m’n eerste PO kunnen worden, want ik vond 't PPK motief erg leuk gevonden.

Bovendien zijn sommige lmt seamasters
inderdaad in mijn ogen minder mooi dan de
standaard versie. Ik vind de plaat met de
draaiende kogel gewoon niet geweldig. Niet lelijk,
maar het is em gewoon niet.

+1

Tja, en de
secondewijzer met 007 op het eind in het rood?
Toch niet geweldig hoor. Te schreeuwerig, en past
eigenlijk niet zo bij Omega. De achterkant van de
klok vind ik wel fantastisch.

Die secondwijzer juist in 't rood vind ik 't mooist tov van de andere versies. Rood komt terug aan de andere kant van de seconde wijzer op de tip en ook op de wijzerplaat. Ik moest vroeger juist erg wennen aan de normale uitvoering met zo een rood puntje op de secondewijzer. Nu vind ik alles meer in balans. En de achterkant is idd erg mooi. Alleen bij de zwarte lmt staat James Bond Collectors Edition. Had van mij anders gemogen…

Er is één uitzondering op de bond lmt, en dat is
de oude en eerste Seamaster pro lmt uit 2002 ter
ere van 40 jaar James bond. Die heeft een
fantastische wijzerplaat met 007 subtiel erop, wat
enkel opvalt bij een bepaalde lichtval, mooi 007
logo op de plaat en een fantastische achterkant.
Het is een subtiele lmt, en niet een opzichtig
(kijk mij nou met mijn bijzondere klok), horloge.
Ik vind het veruit de mooiste lmt Seamaster met
echt James Bond thema, 40 jaar is iets om even bij
stil te staan.

Heh heh, couldn’t agree with you more, heb er ook 2 van :stuck_out_tongue:
Hoewel, ik vind de golfjes een mooier visueel effect hebben dan de vele 007’s.

Ik geloof dat ik dus serieus de “normale” Planet
Ocean zou overwegen. Ik heb em bij William om de
pols gehad, en zelfs van de 42mm schrok ik
behoorlijk. Het is wel een knots hoor. Ik vind em
mooi qua plaat en band, maar om mijn polsje is het
even té.

De normale vind ik iets te “tool-achtig” met z’n mat zwarte wijzerplaat voor een (voor mij) duur horloge. Voor een toolwatch kijk ik eerder naar een Seiko ofzo.

Succes, en wellicht heb ik het niet makkelijker
voor je gemaakt,

Heb ik weer iets om over na te denken :slight_smile:

leeuwentemmer Schreef:

Edit: had de indruk dat je twijfelde tussen de PO
en een later uit te brengen SMP bond limited,
verkeerd gelezen. Blijft overigens staan dat ik de
bond limiteds van Omega nooit zo’n succes vind dus
ik het persoonlijk de meerpijs niet waard vind en
er dus ook zeker niet nog een jaar op zou wachten
(met het risico dat hij tegenvalt). Maargoed, dat
is een keuze die je zelf moet maken.

Smaken verschillen :)-D

Maar deze versie komt beperkt op de markt (nog
beperkter met 1948 stuks dan de reguliere 5007
of
zelfs 10007 van Bond).

Het is maar wat je beperkt noemt…

beperktER :wink:

Tja, 't is allemaal maar relatief… want 1948 voor de internationale Omega markt is niet veel. Heb dat gemerkt met m’n SMP 1848. Die kom je niet vaak tegen.

S.Augustinus Schreef:

Komt over als;

Ik kan geen PMLE veroorloven dus dan pak ik maar
de OSPOLMLE…:+:)o

“arme” ik :+

P.S. Zag bij Rob nog wel een PMLE2009 wijzerplaatje liggen…>X