Het jaar uit met de SNP055P2

Om de tijd en datum zo nauwkeurig mogelijk in de gaten te houden deze laatste uren is er op de valreep van dit jaar nog een Seiko Sportura Kenetic Perpetual SNP055P2 binnen gekomen.
Was gistermiddag uit Engeland verstuurd en had hem vanmorgen al binnen.
Weer eens wat anders dan al mijn automaten.
Moet een beetje mijn hele oude quartz Seiko gaan vervangen die nog altijd als referentie gebruikt word om de automaten mee gelijk te zetten.
Een beetje sportief en klassiek gecombineerd.
Wat ik heel opvallend vond was het lichte gewicht van maar 102gram inclusief band.
Wat ook leuk is om te zien hoe de minuten wijzer beweegt. Bij de classic quartz gaat deze iedere seconden (gelijk met de seconden wijzer) minuscuul vooruit. Is wel zichtbaar als je goed kijkt. Deze kenetic verzet de minuten wijzer echter slechts 1x in de 5 seconden. Dus een grotere stap en ook beter zichtbaar. Heeft natuurlijk alles te maken met de techniek eronder dat hij ook kan gaan slapen en als je hem weer wakker maakt hij de wijzers ook onafhankelijk van de seconden wijzer moet kunnen goed zetten.
Wat ik wel jammer vind is de scrhroef kroon. Als je hem los gedraaid hebt voelt hij slap/losjes aan. Maar heel erg is dat ook weer niet, je gebruikt die als het goed is toch maar 2 keer per jaar voor zomer/winter tijd.

Nog wat foto’s:

Rob K

mooie klok, van harte!

Mooi horloge. Gefeliciteerd.

Mooi gecompliceerde Kinetic en stoere lugs.

Dat is een hele mooie Seiko! Proficiat en veel plezier ervan.

Prachtige robuuste Seiko, en ook heel stijlvol met die prachtige leren band.Veel plezier ermee

Dat is een mooi horloge, Rob, proficiat.
Leuk hoe de maanden om en om bij die subdial staan. Seiko is er in geslaagd om het horloge ondanks de complicaties, nog goed afleesbaar te houden qua tijd.