Het kan raar lopen

Een tijdje terug de 42mm blue dial Oris Diver '65 over genomen. Ik heb de 40mm natuurlijk al vanaf het begin & dat is mijn toppertje. Maar vanaf dat de 42mm uit was twijfelde ik of ik die niet mooier vond.

De oplossing is voor mij dan vaak gewoon kopen & gaan dragen. En er dan weer een flipperen als de keuze duidelijk is.

Uit sjacharijnigheid de 42 gelijk te koop gezet toen hij binnen kwam. Bezel bleek een stuk slechter dan verwacht. In goed overleg met de vorige eigenaar, die het met mij eens was gaat de 42 nu echter voor een nieuwe bezel! Ondertussen draag ik de 42 bijzonder vaak. Gevolg?
Ze blijven allebei. Het laatste wat ik had verwacht. Het zijn twee horloges met een compleet eigen gezicht. Er gaan 2 Seiko’s uit de kist sneuvelen om het budget gat op te vullen…

Nooit verwacht, maar wat een verschil:

De 40mm voor de vintage feel, de 42mm als dikke moderne duiker.:heart_eyes:

28 likes

Dat doe je goed!
Vind ze beide erg geslaagd.

1 like
23 likes

:joy:

Inderdaad twee verschillende horloges, ze vullen elkaar mooi aan. Ook doordat je een op een metalen band hebt en de ander op rubber. Veel plezier ermee!

1 like

Leuk om te lezen!
Waar ik de 40mm nooit zo tof heb gevonden, daar vind ik de 42mm juist echt een waanzinnig mooie duiker!

(En voor de duidelijkheid, de 42mm is van het onderste plaatje toch?)

Grtz. Erik

1 like

Ook die blauwe plaat doet hem goed.

1 like

Klopt!

Mijn beste,

Inderdaad. Het kan soms raar lopen!!
Desniettemin, een mooi echtpaar aan horlogerie!!
Blijf er van genieten!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Het kan raar lopen:

Er is zelfs een ministerie voor…

1 like

Echt een prachtig duo.

1 like

Als ze nu eens de 40 uitbrengen met de dial van de 42. Instant winner!

De Movember dus?

Eind goed…al goed!!

Lastig.

Dan komt er een horloge voorbij waar je al een tijdje naar aan’t loeren bent… Maar ga je dan één van de twee SixtyFives eruit doen? Mijn 40 is mijn eerste automaat. Een horloge wat nooit weg gaat. De 42 is echter mijn favoriete horloge. Meer budget is er echter niet op dit moment.

Iemand Max’ horloge kopen? Dan hoef ik niet te kiezen…:sweat::cry:

Niet doen! Het is zo’n mooi duo zo.

1 like

Eens. Ik moet uitkijken dat ik niet te impulsief handel… Weg met die Tag van Max, op naar de Colt.:sunglasses::innocent: