Voor onze bruiloft wil ik graag een mooi horloge aanschaffen. Nu heb ik in het verleden wel wat horloges gehad, zonder dat deze erg bijzonder waren (Guess, Nautica e.d.) maar nu heb ik een aantal leveranciers op het oog die mooie horloges lijken te maken. Bij voorkeur ben ik op zoek naar een donker klassiek horloge.
Bij een lokale juwelier heb ik een Tissot Chrono XL Classic omgehad die ik erg mooi vind. Prijs ~ € 330,-. Via Facebook krijg ik voldoende horlogeleveranciers voorgeschoteld zoals Vincero maar ook Tusenö. Die laatste heeft met haar First 42 ook een mooi horloge gemaakt, maar is (voor mij) toch onbekend en de prijs is vrijwel gelijk aan de Tissot.
In de reacties las ik over de maat van de Chrono XL, hier een foto van toen ik hem om had.
Dan zijn er ook nog de iets goedkopere horloges wat ook te zien is in de materiaalkeuze. Persoonlijk vind ik de klassieke donkere horloges van Boss ook erg mooi, maar heb toch het idee dat daar veel voor alleen de merknaam betaald wordt. Hetzelfde geldt voor een aantal Tommy Hilfiger horloges. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat deze horloges allemaal via dezelfde “groothandel” worden gemaakt.
Als laatst, maar niet zozeer in de klassieke hoek, ben ik een tijd geleden gestuit op Avi-8. Hoewel ze horloges maken in een heel andere categorie zien ze er best mooi uit.
Kortom, ik wil max. ~ € 300 uitgeven voor een horloge waar ik lang plezier van heb en een extra herinnering wordt aan onze bruiloft.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en opmerkingen.
Groet,
Ben Fransen
10:15; ik ga de aangedragen modellen ook even bekijken!
Uit hetgeen je opnoemt zou ik voor de Tissot gaan. Hoewel uit de budgetserie, verwacht ik toch wat meer dan de modemerken je daarvoor bieden.
Het is goed dat je hem hebt kunnen passen, want die zijn voor velen net iets te groot.
Eventueel kun je nog kijken voor een Seiko SRPA025 (heel donkerblauw) met stalen band, of SRPA027 (zwart) met leren band. Geweldige horloges, automaat èn binnen jouw budget. Afmeting is 42mm maar die kun jij wel hebben als die Tissot past.
Hallo Cris, dankjewel. Volgens mij (Google) is dat een SRPB43J1. Hij is voor mij boven budget en ik geef toch nog wel de voorkeur aan in ieder geval wat getallen op de wijzerplaat (12, 3, 6, 9).
Dat is het mooie van smaak, iedereen bekijkt het anders. De cocktail time vind ik persoonlijk niet zo mooi. Met de Meistersinger heb je een 0 gemist in mijn budget
Het horloge hoeft inderdaad niet de microtijd van de duur van het huwelijk te kunnen meten. Het gaat inderdaad ook niet om het horloge en mij al helemaal niet om de status of welvaart. Wel om wat ik mooi vind
Dat is inderdaad de stijl die ik zoek, ik ga hier eens wat uitgebreider naar kijken. Dankjewel!
Ik had het misschien even moeten vermelden in de vraag die ik plaatste, maar ik zoek een horloge met een lederen band. De Citizen Ecodrive is daarmee niet wat ik zoek Bedankt voor alle reacties