Ik had mij voorgenomen uit te kijken naar een Steinhart Triton 30 atm.
De grote 100 atm is al in mijn bezit, vind ik echter wel een zwaar bakbeest.
Maar goed, advertentie gezet hier op het “gevraagd” forum, kreeg gelijk van Marco V het advies eens op Marktplaats te kijken. En wat gevonden…
Ik ben normaal erg huiverig voor kopen op Marktplaats, toch maar geprobeerd. Goed contact met de verkoper, fatsoenlijke prijs afgemaakt.
Maar het bleef spannend. Ik heb eens eerder gehad dat ik keurig het geld had overgemaakt en nooit meer iets vernomen heb van de verkoper…dat maakt je wantrouwig. Maar toen ik gisteren een mailtje kreeg dat het pakketje was opgestuurd met Track&Trace nummer erbij kreeg ik toch goede hoop.
Het pakje kwam vanmiddag aan.
Snel uitpakken natuurlijk…
En echt alles zat erbij… De omdoos en doos, het gereedschap, prachtig mooie extra leren band. In onberispelijke staat, goeddeels ongedragen.
Uiteraard gelijk mijn eigen op maat gemaakte rubberband erom. Als zo’n band om mijn polsje (krap 17 cm) past heeft niemand er meer wat aan, dus nu kan ik 1 band op lengte houden.
Gauw even om de pols om een plaatje te schieten.
Ik merkte wel dat de originele stalen band van de 100 net wat matter is dan de kast van de 30. Of die combinatie zo’n succes is weet ik niet. Maar met een stalen, twee rubberen en een aantal mooie leren banden heb ik voorlopig wel wat te kiezen.
Nog even een plaatje van de broertjes samen…
Het lijkt hier natuurlijk of de nieuwe spruit groter is dan de 100. Nee hoor, het formaat is precies gelijk. Het gewicht scheelt wel wat. Zo zwaar als de 100 is junior toch net niet. De kleine weegt 158 gram en de 100 weegt 195 gram. Op een rubberband welteverstaan! Op staal nadert hij de 300 gram… En dat was precies waar het mij om ging.
Mooi klokje Dick. Ik had deze maand jammer genoeg niet de ruimte voor nog een klok door aankoop van 2 andere Steinharts, anders was hij hier beland. Veel plezier ermee, staat je goed!
Op marktplaats vraag ik eerst een adres omdat ik het zo genaamd op ga halen, daarna laat ik het als nog opsturen en maak ik pas geld over. Zo ga ik ervan uit dat mensen serieus zijn en heb je altijd alvast het adres om verhaal te halen. Klop Klop (afkloppen) het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Proficiat! De triton300 bevalt me ook prima. Op de stalen band is t echt een ruig monster. Die rubberenband is ook erg mooi en ruikt ook apart (vanilla?).
Zelf vind ik de triton300 beter matchen met andere leren banden dan de triton1000.
Ja ben ik met je eens. De 100 atm staat voornamelijk goed op zijn stalen band of de rubberband, die echt van fantastische kwaliteit is. Het is een echte volbloed duiker, die zich niet echt prettig voelt met een leren band, geloof ik.
Bovendien, op een zomerhorloge vind ik een stalen of rubberen band ook praktischer.
Ja ben ik met je eens. De 100 atm staat
voornamelijk goed op zijn stalen band of de
rubberband, die echt van fantastische kwaliteit
is. Het is een echte volbloed duiker, die zich
niet echt prettig voelt met een leren band, geloof
ik.
Bovendien, op een zomerhorloge vind ik een stalen
of rubberen band ook praktischer.
Dick
Welke sluiting heb je op rubber?
Ik had eerst de oude met de merknaam erop. Die had echter wat kuren, waardoor ik nu de nieuwe met logo erop heb hangen.