Draagt inderdaad top
Horloges ‘op staal’ (met geheel ‘gevulde’ lugs) vind ik als voordeel hebben dat je qua kastdiameter enkele mm’s groter kan dragen, omdat de lugs dan minder opvallen (ervan uitgaande dat staalkleur van lugs en band gelijk is).
Tuurlijk kan het niet. Was ook een grapje
De Aquis is met zijn 43 mm geen klein horloge maar zit zo lekker met zijn korte gebogen lugs valt deze echt om de pols. De stalen band zit heerlijk en de rubber band voel je niet eens zitten.
En dan heb je ook nog de fijn afstelling
Dankjewel, nato is toch van nylon of van leer?
38mm maar het gaat toch ook om Lug naar Lug afstand?
die is mooi wat is de afmeting van dit horloge Glycine?
ik heb alleen nylon nato’s. NATO maakt een horloge wat dikker, ook niet onbelangrijk. Lug-lug maten heb ik niet bij de hand, maar die zijn allemaal redelijk in proportie met de diameter.
Mijn polsomtrek is 17.5 ongeveer en op staal is niets voor mij.
Meen je dat nou serieus! Stel gewoon een oprechte vraag wat draagcomfort betreft van horloges.
Laat maar, als je grapjes moet uitleggen zijn ze niet meer leuk.
Excuus voor de topic vervuiling.
Ben pas nieuw hier op het forum
Dus grapjes maken is oke
Gelukkig maar alsnog welkom.
Door naar titanium te switchen kom ik wel weg met 43mm, als het niet te zwaar is draag ik graag grotere horloges.
Stalen pam’s of PO’s begin ik niet meer aan
Dit is een Glycine Incursore handopwinder. Deze is 46 mm. diameter en maar liefst 54 mm. L-2-L. Er is ook een kleinere uitvoering met een automatisch uurwerk en datum. Persoonlijk vind ik die niet mooi trouwens
Terwijl die toch nog wel 4mm groter is…
Voor mij is het handig als het horloge makkelijk onder een shirt, trui en jas kan!
Ben gewoon aan het oriënteren waarbij ik voor mijzelf 1 puik horloge heb naast de 2 grote Orients.
Heb deze 3 beauties in gedachte wat afmeting betreft
Datumschijf van IWC
No date Rolex 36 ook mooi en geen gedoe met datum toestand

Inmiddels ben ik er wel achter dat leer alleen in de winter een optie is (geen zweet en zo), staal altijd kan en Nato’s pros en cons hebben. De laatste tijd merk ik dat ik op mijn pols van 18,5cm horloges >39 á 40mm diameter mijd. (Let op blauwe deel binnenkort…). Draag soms zelfs oudjes van <35mm en die zitten erg prettig omdat je ze bijna niet voelt. Hoewel een stevig brok staal ook niet verkeerd is .
Omdat bij Nato’s sommige horloges de neiging hebben om te kantelen of gewoon scheef zitten ben ik overgestapt op de down-under draagwijze. Ideaal want als je het horloge goed positioneert blijft ie mooi in het midden van je pols zitten, het is alleen meer gepruts om om te doen. Het materiaal van een Nato maakt ook uit, hoe zachter/soepeler hoe comfortabeler!
Blijft een gave klok (mag ik best zeggen met dit formaat toch)