Het kopen waard? Vintage Seamaster

Als je goed kijkt, zie je dat de metalen spanningsring van het glas ontbreekt tussen 12 en 1 uur (waarschijnlijk doorgeknipt). Waarschijnlijk is daardoor op die plek vocht binnengekomen.

Ik zie het nu, bedankt! Had zelf verwacht dat die viezigheid wel weg te poetsen viel, maar dat wordt dus lastig :stuck_out_tongue:

Seamasters met waterschade op de wijzerplaat en wijzers nooit doen!!! Veel mensen denken dat het viezigheid is maar dat is eigenlijk zelden zo. ‘Viezigheid’ op een wijzerplaat is eigenlijk altijd schade ontstaan door vocht, en maar zelden vuil wat verwijderd kan worden. De enige optie is dan de wijzerplaat opnieuw laten bedrukken.

Daarnaast komt het water(of vocht, bijv transpiratievocht) meestal via het glas danwel via de kroon binnen, als her via de kroon binnenkomt is er vaak veel waterschade bij de onderdelen van de minuterie.

Gewoon even door blijven zoeken, het kost even tijd om een
mooie Seamaster te vinden. Er zijn er veel met een (slechte) redia, lelijke wijzerplaten, waterschade, overgepolijste kasten, niet originele wijzers etc. Als je er nu overhaast een koopt om het hebben, dan denk ik dat de kans groot is dat je teveel betaald of hem op de lange termijn toch niet zo mooi vind. Ik heb er zelf 1-1,5 jaar op gewacht tot er eentje voorbij kwam die ik echt mooi vond en is nog steeds m’n favoriete horloge :+1:t2: Goud op staal uit 1962 met Omega caliber 611

[URL=http://s1241.photobucket.com/user/KoenWatches20/media/84A1001D-7B87-4B6A-93AF-E002A47D5177_zpshmy9vfz3.jpg.html][/URL]

3 likes

aangezien hij fakes verkoopt zou ik persoonlijk extreem voorzichtig zijn en alleen op je eigen kennis vertrouwen , en niet op de kennis van de verkoper, want die heeft hij niet

Ik denk nog steeds dat die Seamaster uit jouw eerste post van het topic een mooi horloge is als je iets van de prijs af kan krijgen. Beetje makkelijk om alleen te roepen dat het veel te duur is. Goedkoop is anders, maar probeer maar eens eenzelfde te vinden in dezelfde goede staat en recent geserviced voor veel goedkoper. Vaak hebben mensen nog prijzen van 2 jaar geleden in het hoofd of komen ze met redials of frankenwatches aanzetten als je om voorbeelden vraagt.

2 likes

geduld is een schone zaak - dit model vind ik ook mooi maar eens met ander commentaar - niet doen met waterschade. Heb zelf een Dynamic met lichte wijzerplaatschade - blijft me irriteren! Heb ook een iets jongere S de Ville, met een miniscuul putje in het originele glas - dat gaat :wink:

Het horloge is vandaag verkocht volgens de verkoper. Nog weer doorzoeken dus :smile:
Had net iets te weinig geboden en is voor de vraagprijs weggegaan.

Houd me van de straat…

1 like