Het kopen waard? Vintage Seamaster

Goedemorgen,

Ik zit al een tijd te kijken naar een Omega Seamaster of een Omega Geneve.
Ik zoek een mooie silveren/stalen versie zonder goud en een ronde versie als ik dat zo kan noemen. Sommige Nu kwam ik het volgende horloge tegen op vintage-portfolio:
http://goo.gl/aP4GGJ

Deze kost natuurlijk wat, maar als ik zelf de plaatjes zie, dan lijkt hij me erg gaaf.
De wijzerplaat is origineel en de laatste servicebeurt is in 2014 geweest.

Ik hoor graag jullie advies, voordat ik m meteen koop :grin:

Groetjes Jelle

3 likes

Mooi horloge, op zich denk ik dat de prijs ook wel ok is, maar ben geen expert :wink:

Niks op het horloge aan te merken. Alles klopt, is origineel en ziet er strak uit.
Normaal zou ik zeggen dat 500 euro ook wel moet lukken, maar een service voor een automaat kost je ook zomaar 150 euro. Als je hem het waard vindt… Ik denk niet dat je je ze veel zult tegenkomen in deze conditie.

Ik vind hem nogal aan de prijzige kant. Van mij mag er 250 van af. Gewoon proberen. Of anders verder zoeken. Seamasters uit deze tijd alsmede Genèves zijn er plenty.

Op zich een mooi assortiment dat deze verkoper aanbiedt, hoewel de prijzen sterk uiteenlopen. De eenvoudige Seamasters vind ik nogal fors aan de prijs. Opmerkelijk is dat hij aan een minder gangbaar en dus waardevoller exemplaar, een Seamaster Calendar cal. 355, een vrij schappelijk prijskaartje heeft gehangen:

http://vintage-portfolio.com/epages/6cdc9ac9-d37f-4810-a65f-711b81f44bee.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/6cdc9ac9-d37f-4810-a65f-711b81f44bee/Products/f275

Terwijl deze dan weer twee keer zo duur is (de omschrijving ‘saugeil’ had hij als professionele verkoper beter achterwege kunnen laten):

http://vintage-portfolio.com/epages/6cdc9ac9-d37f-4810-a65f-711b81f44bee.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/6cdc9ac9-d37f-4810-a65f-711b81f44bee/Products/a351

1 like

Bij dezelfde verkoper (pagina 2 van de Seamasters) vind ik deze voor hetzelfde geld leuker. Vraag me alleen af of de wijzers origineel zijn.

Let wel even op de kastdiameter van oude seamasters,… 35mm uit mijn hoofd?
Dat moet je dus ‘passen’.

Jup, ze zijn er plenty. Maar in deze conditie, origineel en recent geserviced voor 500 euro? Dat gaat je niet lukken, vrees ik.

Opzich ook erg gaaf! Alleen denk ik dat de silveren wijzers beter bij mij passen. Allemaal bedankt voor jullie reactie! Zal is een mailtje sturen wat z’n uiterste prijs is…

De omega’s stijgen al en tijdje in prijs, indien deze een service heeft gekregen en gezien de toestand zou ik er ook 750 voor geven. Is geen knalprijs maar ook niet overdreven.

150 voor een service is bij een horlogemaker veronderstel ik, officiële omega service is 360 of 380 dacht ik.

Edit: ik zou er voor 750 wel een originele omega buckle uit de juiste tijdsperiode bij willen, die zit er blijkbaar niet bij. Misschien kan je dat onderhandelen?

Zo te zien heeft deze een service dial, door Omega geleverd c.q. aangebracht als de oude wijzerplaat verweerd was (dat kwam nogal eens voor: vind maar eens een Seamaster Calendar cal. 355 met een gave oorspronkelijke wijzerplaat). Ik heb er zelf ook een met een service dial (die inmiddels ook alweer wat gepatineerd is :smile: ).

Je kunt deze herkennen aan een sunburst patroon, rechte i.p.v. arrowhead markers en afhankelijk van de datum van levering soms ook een afwijkend lettertype (de latere ‘schwungvolle’ S in de naam Seamaster, i.p.v. de ‘paperclip-achtige’ oude S). In principe horen daar gewoon de oorspronkelijke dauphine wijzers bij. Maar goed, wellicht zijn deze wijzers ook gewoon origineel.

1 like

Te duur. Je kunt niet de serviceprijs 100% bij de prijs optellen.

Is inderdaad een goede om erbij te onderhandelen als hij m heeft, is even gevraagd!

Dus de wijzers zijn naar alle waarschijnlijkheid origineel en de wijzerplaats is een keer vervangen?

Hij heeft het over het kalender model. Niet het horloge van jouw eerste post.

Yep

Mooi klokje hoewel mij de Seamaster DeVille van 950 of 850 zonder stalen band veel interessanter lijkt. In het Automaten boek worden overigens 590 calibers omschreven als goedkopere productie vanaf 1960 naast de bestaande. Vind zijn prijsstelling best stevig, zag bijv een Seamaster 120 automatic duiker met niet-originele ring toch voor 1450 eurootjes - da’s best straf…

De De Ville is ook heel gaaf. Vind het alleen jammer dat het met goud is, denk dat dit minder bij mij past…

Wat zeggen jullie, kopen of niet kopen??

Ben vandaag wat anders tegengekomen:

Let niet op de band haha, vind m niet zo mooi ;p

Maar verder lijkt het mij (met het kleine beetje ervaring wat ik nu heb van het forum) een erg mooi horloge! Wel erg vies rechtsbovenin. Maar voor €450 lijk het mij opzich wel goed te doen toch?

Nee totaal niet. Corrosie op de wijzers en waterschade op de wijzerplaat. Skip!!! Op naar de volgende :wink:

2 likes

Ooh dat is dan jammer, dacht dat het meer viezigheid was!
Bedankt voor de tip :smile: