Het lijden dat horloges heet

Want laten we eerlijk zijn, zo’n klok dragen is soms ook afzien. Het heet dan wel een kroon, maar vorstelijke waardigheid is het allerminst.
Bij deze dus ruimte om stil te staan bij wat je hebt opgelopen (hobby gerelateerd ja) en ruimte om te delen.

Zelf loop ik al lange tijd met onderstaand trauma.

1 like

Je moet 'm links van je pols-knobbel dragen. Dat niet meer mensen dat doen snap ik niet - ik heb nergens last van… :neutral_face: …maar niet elke pols is hetzelfde natuurlijk. :slight_smile:

4 likes

Ik ben linkshandig en draag mijn horloge rechts, Geen problemen hier.

Op het buurforum WUS komt dit voor

2 likes

Oei die dacht met zijn oyster even een leeuw te vangen?

Ik weet niet hoe je dat met een horloge voor elkaar zou moeten krijgen…
Moet of een schrootklok zijn of t toppunt van lompigheid!

Dan zie je je horloge toch niet meer?:thinking: (tenzij je enkel korte mouwen draagt)

Ah - maar ik draag horloges vooral voor mezelf hoor. :innocent: :smile:

Serieus, dan zie je/ziet men het maar niet. Even de mouw opstropen inderdaad. Bij mij zou het fysiek niet eens passen om 'm aan de rechterkant van die knobbel te dragen.

Het verhaal gaat dat hij bezig was met pneumatisch gereedschap wat stuk ging waardoor de band nogal hard in zijn pols beet.

Ik ben blij dat ik meestal rubber draag :wink:

Aan de andere kant, met mijn kantoorbaan is de kans op dit verwondingen natuurlijk zeer reeel en erg groot😇

Uberhaupt vraag je je af hoe ze het voor elkaar krijgen, ik weet nog wel een jaar terug dat er mensne burn marks kregen van de apple watch. Daar was een kerel die echt behoorlijke littekens had.

Als zo’n ding zo heet wordt, dan doe je hem toch af, of is logisch verstand in amerika anders :wink:

1 like

Dat was dit verhaal.

De vraag stellen is hem beantwoorden :wink:.

1 like

Heb echt nog nooit een afdruk van een kroon gehad in m’n hand.
Denk dat je het horloge toch niet helemaal op de bedoelde plaats draagt als de kroon je prikt.
Of je moet van de verkeerspolitie zijn en steeds het ‘stoppen’ gebaar maken naar auto’s.

1 like

zo

of zo bijvoorbeeld

Zit allebei prima

n rechtshandige probleem, ik wist niet dat ze bestonden

Nooit geweten dat standaard horloges voor linkshandige gemaakt zijn​:joy::joy:

Uit een WUS poll: 64% draagt hem achter de knobbel, 35% vóór. Een stukje historie (dit is 100% zeker de waarheid trouwens):
In 1970 was die 64% nog gewoon 99%. Die ene procent begon met een jongen in de jaren zestig (Brad Stadanko) die vroeg in de puberteit kwam en zijn vaders gouden Datejust ongevraagd meenam naar het zwembad. De de Datejust zat op een Jubilee, die kon hij niet zo snel op maat krijgen. Dus droeg hij hem als een meisje, zo op zijn hand. :stuck_out_tongue::wink: Toch deed een aantal jongens hem na.
In de jaren negentig wordt het de dracht van de herintreders. Horloges zie je inderdaad niet onder een lange mouw. Ze zagen alleen dat enkele horloge wat onder de mouw uitgezakt was, en dachten dat dat normaal was.

Zoals gezegd: Nee. Je horloge is dan ook goed beschermd, een stukje stof scheelt veel krassen. De oerdracht kent een heel eigen armbeweging, zodat je zonder je andere hand te gebruiken gewoon kunt zien hoe laat het is.

Zonder gein, een horloge moet je niet bezeren natuurlijk. Ik zou idd maar eens de gewone oermethode gaan proberen. Je kunt wel een horloge kopen met kroon op 9, of verzonken kroon, maar je houd er vast wel een of meer met een “normale” kroon op 3.

auw:

gewoon zo:

6 likes

Aanvulling: Er zijn mensen waar de knobbel zo ver van de hand is gelegen, dat de lage dracht prettiger is. Ik denk dat dat maar een klein deel van die groep is.

Aanvulling 2: Hier een stukje in Het Nederlands Tijdschrif Voor Geneeskunde, waarin een verhaal van een neuro trauma als gevolg van horlogedracht. Geen idee hoe vaak dat voorkomt, maar toch interessant.
https://www.ntvg.nl/artikelen/bracelet-neuralgie/volledig

5 likes

Amen, en dank voor de uitvoerige posts! :smile:

Agossie! Gewoon een Citizen Promaster NY0040 aanschaffen, dan heb je de kroon op een niet kwetsende plaats!

Dank voor het artikel, gelijk mijn anatomie een stukje opgefrist.