Meest zorgeloos…
- waterdicht
- kan een krasje hebben
- gooi je deze tegen een tank dan is je tank kapot
- super accuraat
- grail watch
Geen discussie toch ??
Een citizen Eco drive. Hoef je nooit naar om te kijken. Zelfs geen batterijen verwisselen.
Ik kan hier maar één ding antwoorden, Henk. Da witte gij ook.
Die is zorgelozer dan deze:
Want die oude Skymaster heeft geen saffier en geharde coating.
Hij is ook zorgelozer dan deze:
Want ja, zachter staal, en om de drie jaar batterij vervangen. En geen perpetual calendar.
Je moet me niet op ideeën brengen.
Let er wel op dat onderdelen veel harder slijten bij zo lang geen onderhoud. Ook al lijkt het horloge goed te lopen. Olie heeft geen oneindige levensduur. Dus als hij een keer voor onderhoud gaat is het aannemelijk dat er onderdelen vervangen moeten worden en dat is vrij prijzig. Een gemiddeld mechanisch uurwerk moet iedere vijf tot zes jaar onderhoud krijgen. Ook een Rolex uurwerk.
Ik heb nog drie ‘zorgenlozen’.
Combinatie van lage prijs en vervangbaarheid.
Maar, eerlijk is eerlijk, deze, daily gedragen sinds 1984, is de winnaar.
Casio F-91. Daarom!
Is evt mooie opvolger voor mijn
Maar alleen als deze zou komen te overlijden .
De Skyracer is in mijn ogen nog altijd baas boven baas in het zorgeloze beater hoekje.
En tijdloos
Een moderne witgouden Day-Date is toch wel echt het tegenovergestelde van een zorgeloos horloge. Buiten het feit dat de prijs ver over de 10K gaat, is witgoud zacht. Krasjes en putjes zijn zo gemaakt. Daarnaast wordt zo’n horloge op straat herkend en is de kans aanwezig dat die met geweld je afhandig gemaakt wordt. Onderhoudsvrij is de Day-Date ook niet. Iedere vijf a zes jaar is een onderhoudsbeurt nodig. Als we lichtgewicht ook meenemen als criterium, tja, dan weten we het antwoord al. Tenslotte kunnen we dit horloge niet schokresistent noemen. Kortom: geen zorgeloos horloge.
Ondanks dat kan het best zijn dat jij het horloge zorgeloos draagt, maar dat maakt het per definitie nog geen zorgeloos horloge.
Bij mij zou bij zorgeloos ook de prijs een grote rol spelen, maar ook dat ik geen batterij hoef te vervangen en niet dagelijks hoef op te winden. Voor mij een Seiko 5 of Vostok Amphibia. Gebeurt er toch iets of wordt het plexiglaasje ondoorzichtig, dan koop je een nieuwe.
Je hebt twee opties, iedere vijf tot zes jaar bij een onafhankelijke horlogemaker onderhoud doen of het uurwerk dragen tot er iets mis gaat en naar een Rolex service center. Dat is erg duur maar slijtage onderdelen zijn in de prijs inbegrepen. Denk dat qua kosten de 2e optie wellicht zelfs nog wel voordeliger is afhankelijk van hoe lang je uurwerk het uit houdt
Klopt
Niks op in te brengen, ook geen zin in. Ga F1 kijken
Dat ga ik doen
Ik twijfel tussen deze en de zonnewijzer van nomos.