Het merk Ceramic

Dag allemaal, nu effe een serieuze vraag: ipv die lidlhorloges;)
Al surfend op i-net viel mijn oog op het merk Ceramic, hebben jullie ervaring met dit merk? De zoekfunctie op dit forum bracht niet de info die ik zocht. Google ook niet trouwens, kan aan mijn zoekopdrachten liggen hoor…
Mijn voorkeur gaat uit naar de Ceramic Black H1,zo heet ie op Bensontrade.nl, deze heet op wereldhorloges.nl Ceramic Unisex BLK-001
Bensontrade.nl zegt exclusief dit merk aan te bieden. echter wereldhorloges.nl biedt ze ook aan, zo exclusief is bensontrade dus niet. Bensontrade zegt dat de juweliersprijs 699,00 is, ze bieden hem aan voor 249,00 das een fors verschil, bij wereldhorloges van 499,00 voor 199,00…zal wel een plakmerk zijn zoals dat door jullie vaak genoemd wordt maar is zo’n horloge het waard? Even los van het feit dat smaken verschillen. En behoudt het horloge werkelijk zijn glans, ik ken de eigenschappen van keramiek wel, maar zou het met deze horloges niet om een soort coating gaan?..zoals er bijvoorbeeld ook horloges zijn met een titanium coating.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik heb er geen ervaring mee, maar er zit een Zwitsers quarts uurwerk in en Wereldhorloges claimt dat de boel mooi blijft.
Ja, mijn smaak is het niet. Ik zou het niet kopen. Maar dat komt omdat ik al genoeg quartz heb:D

Het is inderdaad zoals het hier wordt genoemd een plakmerk, maar dan van zeer goede kwaliteit. Bekende horlogemerken zoals Chanel (JC12) en Rado maken gebruik van dezelfde materialen. Volgens mij zit in de Chanel ook een automatisch ETA uurwerk en natuurlijk betaal je ook voor de naam.
In de Ceramic horloges zit een Zwitsers Ronda Quartz uurwerk. De juweliersprijs is zo hoog, omdat de horloges zijn gemaakt van echt keramiek. Ook hebben deze horloges Saffier glas. Beide materialen zijn krasvast en behouden hun schoonheid. Uiteraard worden deze horloges geleverd met garantie.
De Ceramic horloges zijn met 1-2 weken op voorraad bij Wereldhorloges

Dank voor deze nuttige informatie Florentius.

Graag gedaan.
Chanel J12 bedoelde ik;)

Florentinus Schreef:

Het is inderdaad zoals het hier wordt genoemd een
plakmerk, maar dan van zeer goede kwaliteit.
Bekende horlogemerken zoals Chanel (JC12) en Rado
maken gebruik van dezelfde materialen. Volgens mij
zit in de Chanel ook een automatisch ETA uurwerk
en natuurlijk betaal je ook voor de naam.
In de Ceramic horloges zit een Zwitsers Ronda
Quartz uurwerk. De juweliersprijs is zo hoog,
omdat de horloges zijn gemaakt van echt keramiek.
Ook hebben deze horloges Saffier glas. Beide
materialen zijn krasvast en behouden hun
schoonheid. Uiteraard worden deze horloges
geleverd met garantie.
De Ceramic horloges zijn met 1-2 weken op voorraad
bij Wereldhorloges

Ik begrijp dat U verbonden bent aan Wereldhorloges.nl. Waarop baseert U Uw stelling dat voor deze Ceramic horloges “dezelfde materialen” etc. worden gebruikt als voor Chanel en Rado?

Vr.gr.

http://www.mooihorloge.nl/heren-horloges-ceramic-c-23_59.html

Dat baseer ik op het feit dat deze Ceramic horloges (band en kast) zijn gemaakt van Keramiek. Chanel en Rado hebben ook veel modellen in hun collectie waarvan de kast en band gemaakt zijn van dit materiaal…

Florentinus Schreef:

Dat baseer ik op het feit dat deze Ceramic
horloges (band en kast) zijn gemaakt van Keramiek.
Chanel en Rado hebben ook veel modellen in hun
collectie waarvan de kast en band gemaakt zijn van
dit materiaal…

Dat het keramiek begrijp ik, dat alle keramiek van dezelfde kwaliteit is niet.

Kijk als U zegt, we hebben goede ervaringen met het merk Ceramics en het houdt zich prima, dan heb ik geen redenen om daaraan te twijfelen.

Maar U als zegt dat de keramiek van het merk Ceramics “dezelfde” is als van bijv. Chanel (of IWC of Hublot of wat dan ook), dan zou ik dat graag onderbouwd zien, voor ik overtuigd ben :slight_smile:

"Bekende horlogemerken zoals Chanel (JC12) en Rado maken gebruik van dezelfde materialen"
Hiermee bedoel ik het materiaal keramiek in het algemeen.
Niet dat Ceramic exact hetzelfde keramiek gebruikt zoals gebruikt word in de horloges van Chanel, Rado etc.
Ik vergelijk de kwaliteit van tussen Ceramic en de duurdere merken niet.

Je hebt een appel van merk A en een appel van merk B, maar het blijft een appel.
Net als keramiek, keramiek blijft;)

Dus keramiek afkomstig van een Chanel is niet hetzelfde keramiek als van de Ceramic, maar wel keramiek. Dus hetzelfde soort materiaal.

De kwaliteit van Ceramic is overigens erg goed en houdt zich prima.