Het merk "Marcello"

Ik lees erg weinig over het merk Marcello.
Maar nu was ik gisteren even naar juwelier Uyen in Nijmegen en zag het merk voor het eerst.
En ik moet zeggen dat ze er niet verkeerd uit zien en zitten leuke uurwerken in zoals de Eta 2824, 2824-2, 2893-2 etc.

Iemand bekend met het merk en ervaringen?

Voorbeeld;

Het heet Marcello C. Het is Duits. Daar kom je het redelijk vaak tegen en is het een gerespecteerd merk. In Nederland slechts 6 AD’s. Van wat ik er in de Duitse tijdschriften over lees, is het beter dan de naam wellicht suggereert :wink:

Klikkerdeklik: http://www.ablogtowatch.com/marcello-c-nettuno-3-review-about-the-best-watch-available-for-under-1000-msrp/

Solide horloges, volgens mij is Grovana de producent.

Lijkt inderdaad uit dezelfde Grovana fabireken te komen net als Steinhart. Ook die datum loep die niet vergroot. Hoe moeilijk is dat nou? Ze kunnen hem er net zo goed niet op doen. Alleen Davosa heeft een goede datum loep.

Steinhart, Steinhart!!!

Het is gewoon hetzelfde als Steinhart, maar dan imo veel te duur.

Alleen maar goede dingen over gelezen over het
algemeen.
Laatst catalogusje bij ze aangevraagd.
Netjes allemaal.

Ik vind ze net even wat leuker dan
een Steinhart. Net even wat verfijnder.

Die Hydrox en Diavolo wel grappig.:slight_smile:

Die SUB- lookalikes kan ik nu zo
onderhand wel … Euh…:wink: , maar ook die
hebben net even iets meer ‘eigens’.

Ik ben in hun atelier geweest. Klokje (sub look a like) van m’n werkgever brengen en daarna een week of 3 later halen, erg indrukwekkend daar. Een stuk of 6 horlogemakers waren daar aan allerlei merken aan het sleutelen. Eigenaar had alle tijd en ik mocht alles vragen en zien. Service inclusief nieuwe inlay was 200,- of zoiets.

Hij zag mijn Rolex en bood aan die te servicen indien nodig, onderdelen waren geen probleem. Ook Omega kon hij moeiteloos repareren, aldus zijn eigen zeggen.

Gr. Roel

Ik dacht vroeger dat het een echt horlogemerk was… maar sinds ik de “zelfbouwkitjes” op de rikketik heb gezien niet meer.

Blijft lastig zelf wat leuks bedenken als merk …

Heb er ooit eentje gehad en was er zeer te spreken over.

Heb er toen een videootje van gemaakt.
Portugieser hommage, maar wel een mooie, ik heb er nog spijt van dat ik 'm verkocht heb. Kom ze nu niet meer tegen, op Ebay ja, voor € 1250,-

in Duitsland zijn ze gek op Marcello. Dan zit het met de kwaliteit meestal ook wel goed. Net een klasse beter dan Steinhart als je het mij vraagt.

In Duitsland zijn ze ook gek op Warsteiner :wink:

Als merk is Marcello C. boven Steinhart gepositioneerd. Nu zou iemand kunnen zeggen, kan het lager, maar dat is weer een andere dicscussie :wink: