Doei !!
Ik zou het op prijs stellen als je wat minder “schopt” tegen alles en iedereen. Het komt de sfeer hier niet ten goede. Dat je het niet eens bent met eea kun je denk ik alleen jezelf verwijten getuige je reacties en opmerkingen. Je daagt uit; dan kun je reacties verwachten die je wellicht niet wenst. Je kiest er zelf voor hier te zijn, niemand dwingt je. Dus ik stel voor om voor jezelf een keuze te maken. Dit lijkt me ook niet fijn voor jezelf op deze manier. “Never too late to change.”
Heb laatst voor het eerst een horloge gekocht voor een bedrag waarvoor je ook een leuk klein tweedehandsje kan kopen. Is toch wel een psychologische grens die ik ben gepasseerd hoor. Verder leuk topic .
Uiteindelijk zijn de horloges altijd meer waard dan je auto. Die 8000 die je uitgeeft aan je Rolex kan je altijd voor een groot deel of geheel terug krijgen. Die auto die je nieuw in de showroom koopt voor 25.000 is binnen 5-6 jaar evenveel of minder waard dan het horloge. En na 10 jaar zit het horloge nog om je pols maar is je auto al lang ingeruild en foetsie.
Fantastisch apparaat.
Ik snap wat je bedoelt. Als je er vanuit gaat dat je een auto occasion rijdt ipv nieuw.
Ik maakte de vergelijking met nieuwe auto’s en horloges. Als je dan kijkt wat een auto kost met verplicht tanken, verzekering, wegenbelasting en onderhoud, dan heeft bijvoorbeeld een auto van 30k uiteindelijk meer gekost dan een horloge van 30k.
Snap ik. Het gaat hier om sec de waarde van de auto, dus die gebruikskosten kunnen we achterwege laten, toch? Dan is het simpelweg een vergelijk tussen dagwaarde horloge(s) en dagwaarde auto(‘s).
Als je de juiste youngtimer koopt of ooit kocht, kan je vintage Rolex-achtige situaties krijgen…
Ligt er aan wat voor een auto. Mijn auto is reeds 10 jaar oud, kan je een erg mooie Rolex voor halen en nog eentje op reserve leggen. Echter zal deze auto niet heel veel meer afschrijven, ik denk zelfs minder dan wat je kwijt bent als je de stickers van een nieuwe Rolex pelt.
Met een nieuwe red je dat enkel met modellen als een Laferrari of een pagani.
Kom op!! Wat rij je😜
Ja. We zijn echt niet benieuwd of zo.
Zie bovenstaand .
Ik denk alleen dat juist een Jaguar doorgaat met afschrijven. Tot ie mogelijk klassiek wordt.
Ik hoop dat hij een tweede wagen heeft.
Anders zal de genoemde afschrijving nog koud op 't dak vallen.
Precies!
Vermoed dat het meer om het kenteken te doen was…
Als het geen 911 is, dan klopt zijn verhaal niet in elk geval.
Denk ook dat ie optimistisch is mbt afschrijving;-)