Het milanese (mesh) banden topic only

hé?
een mesh die van breed naar smal gaat?
of is het gezichtsbedrog?
in ieder geval een pracht exemplaar :ok_hand:

1 like

Mooi! Ik heb net een Spb aangeschaft en een mesh erop lijkt me wel passen, helemaal nu ik deze zie. Welk merk is deze band?

3 likes

Dit is een Staib Mesh, S-2792-PB Steel om precies te zijn.

Erg fijne band, deze heeft een vlinder sluiting maar is er ook met normale volgens mij.

1 like

Mooi ding zeg! En goede reviews als ik het zo zie, maar ook vrij prijzig!

Van shark tot ultrafine…

4 likes

Ja dat wel maar je merkt het ook wel qua kwaliteit, beste bij Staib zelf bestellen.

Foto voor de sfeer, heb de SPB niet meer, mesh nog wel wil ooit nog een Seamaster en daar op proberen.

5 likes

alweer eentje vervangen met een mesh,

draagt heerlijk :ok_hand:

4 likes

Ik vind dat mesh een groot nadeel heeft ten opzichte van een stalen band. Bij de meeste mesh heb je een gapend gat bij de lugs. Terwijl een fatsoenlijke stalen band wel goed aansluit.

2 likes

Dat klopt idd.

Nee, dat heb je goed gezien.

Dat is het zeker! Elke keer als ik naar mijn pols kijk wordt ik weer blij😎

1 like

Mee eens maar dat heb je met alles wat anders is dan RVS schakel b.v. leer. Bij NATO valt het gat minder op omdat de band over de pin heen loopt.
Ik draag al meer dan 40 jaar RVS en hoop komende week mijn eerste (Ali) mesh ooit binnen te krijgen om te ervaren of het echt veel comfortabeler is.

1 like

Vandaag ontvangen: Ali Milanese van €15,30. Net gemonteerd. Snel wissel bandpennen. Traploos in lengte in te stellen. Voelt degelijk aan maar buigt niet overdreven ver rond dus gaat maar net rond mijn 17,5 cm pols, bij een dunnere pols kun je 'm niet passend tegen je huid trekken. Sluiting werkt goed met extra beveiliging dus horloge kan niet zomaar per ongeluk op de grond vallen als je de 1e sluiting los trekt. Metaal voelt goed maar ik had Milanese soepeler om de huid verwacht. Had 'm liever iets verder rond zien buigen. Komende tijd proberen hoe het bevalt.


3 likes

Ik vind dat juist wel mooi

1 like

Afhankelijk van het horloge uiteraard. Als fan van horloges met een rechte bandaanzet ken ik het probleem wel, maar heb ik er minder last van. :slight_smile:

5 likes

is er hier iemand die me een adresje aan de hand kan doen waar ze 19mm mesh banden verkopen?
ik schuim al geruime tijd het internet af maar vang tot nog toe bot :worried:

Leuk inspirerend topic, dit!

Even een duit in het zakje doen met een super El Cheapo.
Geen Milanese, maar een Indianese Chinese metalen bandje…

Bandje kost bijna niks, nog geen 10 Euro, verzendkosten gratis en het horloge krijg je er voor niks bij…
:joy: :innocent:

Het duurt even voor je het binnen hebt, want besteld in India.
:thinking: :roll_eyes:

Verzending duurt 3 weken. Inklaren via Post.NL kost 4 weken, en is niet voor niks: alsnog 5 euri aftikken. Dat gaat tegenwoordig gelukkig wel via een mailtje en on line betaling. Daarna krijg je ook keurig een mail wanneer ze het komen bezorgen en dat doen ze dan ook nog echt! Wat een service!
:scream: :rofl:

Het aardige van dit bandje is dat het een gewone gesp sluiting heeft waardaar het helemaal draagt als een leren bandje.
Voor mij niet iets voor elke dag, want echt leer vind ik toch prettiger, maar wel leuk ter afwisseling.
In elk geval beter dan een stalen bracelet met schakels, want die draag ik niet graag.
Ik ga nog eens wat vaker van die mesh bandje kopen. Zo’n grove shark mesh lijkt me ook wel wat.

5 likes


Op aliexpress hadden ze ook gewoon 23mm mesh :heart_eyes:

3 likes

5 likes

nog eentje gezet,

4 likes

Proud to be goud.

5 likes