Het milanese (mesh) banden topic only

momenteel ben ik systematisch al mijn lederen banden aan het vervangen door mesh banden,
ik ben er echt voor gevallen en zoals hier al werd gezegd, ze dragen (voor mij toch) fantastisch.
ik heb al verschillende mesh banden op verschillende sites gekocht, maar tot hiertoe niet meer dan 25€ per band uitgegeven,
de laatste die ik hier heb gepost kwam van wish en heeft me 15€ gekost en is met een traditionele sluiting (mijn eerste) net als een lederen band,
wat mij betreft, een prachtig alternatief voor leder :ok_hand:

deze gaan nog een horloge tegemoet :smiley:

2 likes

Veel mesh fans precies. Zelf vind ik ze zwaar en onaangenaam omdat ze niet kunnen torsen. Liever een gewone stalen band dan mesh.

Maar leder/stof blijven toch mijn voorkeur hebben.

Na 5 keer op en neer lezen is het me nog niet duidelijk op welk deel van mijn post je eigenlijk reageert.
Mijn post gaat “op verzoek van Ferry” over het verschil tussen juwelier en Ali.

Hoe past jouw opmerking daar in?

Ik vind Mesh banden ook mooi maar je moet echt een horloge hebben waar deze bij past.

Heb er eentje gekocht voor mijn oude Rodania maar de afstand tussen de pushpins en de body van de horloge is te groot waardoor het in mijn ogen niet zo mooi is

3 likes

Veel variatie, zelf gebruik ik alleen de banden van Staib. Gewoon top, degelijk Duits spul. Handig te bestellen via de website van Stowa, brushed en polish :+1:

Helaas niks in 19mm :frowning:

1 like

Sommige modellen zijn gewoon gemaakt voor (shark)mesh :+1: Citizen NY’s zijn en mooi voorbeeld. (Een sommige accutrons verrassend genoeg ook!)

4 likes

Deze Milanese van Breitling is niet echt goedkoop te noemen, maar is wel echt fantastische kwaliteit :+1:t2:

Ik heb ook een Staib Milanese band waar ik ook erg tevreden over ben, kwalitatief gesproken. Echt niet hetzelfde als de band op de SOH II chrono, maar gezien de prijs wel erg goed

3 likes

Ik ben dol op mesh. Deze is van watchgecko

10 likes

Helemaal mee eens, vintage + milanese :+1::star_struck:

3 likes

5 likes

Welke is dat en bevalt die? Zit zelf ook al tijdje naar mesh bracelets te kijken, ook op WatchGecko, maar twijfel vaak over kwaliteit.

Prachtige vintage combinatie!

1 like

Dat is de; Merriott Quick-Release Milanese Mesh Stainless Steel Watch Strap

Bevalt erg goed. Ik heb geen tientallen mesh banden gehad dus heb geen vergelijk maar hij is op de eerste plaats erg mooi, de clasp is stevig. Ik heb nog nooit gehad dat m’n haren ertussen blijven hangen.
Heeft quick release wat ik erg prettig vind.

Service bij watchgecko is ook top. De band was zoek bij de douane en ze namen zelf contact op om me dat te melden en dat ze een nieuwe op zouden sturen.
Paar weken later had ik er twee:)

Ik zou er zo weer bestellen

3 likes

Nog een shark, past ook op de beschaafde BM Classima vind ik…

1 like

Okee Eindbaas @Syntaxx kom er maar in met je übermesh

1 like

Top! Denk dat ik dan ook maar eens ga bestellen :grin::ok_hand:t2:

10 likes

Zal morgen even een paar mooie foto’s maken🙂

U riep mij?
Bijdeze mijn meshband :sunglasses::point_down:

5 likes