Het milanese (mesh) banden topic only

:+1: Uitkijken bij het spoor hé :wink:

1 like

Wil je mij op de hoogte houden als je er 1 bij ali besteld hebt met een schuifsysteem, zou je er dankbaar voor zijn. Kan je wellicht ook iets zeggen over de kwaliteit, want zoals je al zei, zie geen verschil met de banden van horlogebanden.com. B.v.d.

En als je geluk hebt win je de loterij :wink:

Waar heb jij die band vandaan? Wil er ook 1 of 2 gaan kopen maar totaal geen idee van de kwaliteit.

1 like

Is goed Fred. Heb onderstaande mesh zojuist besteld. 22mm voor mijn Vostok Radioroom.
Verwacht begin juni…

1 like

Top, benieuwd hoe je hem vind. Ik ben eind juni terug van vakantie :+1:

1 like

Ook hier een mesh fan

4 likes

2 likes

Ben echt benieuwd hoe het draagt. Ben 58 en in mijn leven nog nooit mesh gedragen. Hoofdzakelijk RVS schakelband.

1 like

Tijd om eentje te proberen. De mesh op de Meistersinger is van Ali, maar ben echt onder de indruk van de kwaliteit. Gekocht op aanraden van eem youtube review.
Draagt erg comfortabel, vooral in de zomer.

Kunnen we elkaar een handje geven, zal ook mijn eerste mesh band worden. Maar lees dat ze lekker te dragen zijn, voor alles moet een eerste keer zijn :smiley:

5 likes

Lijkt hier iets uit de middeleeuwen of gewoon onmogelijk, maar, gewoon van de plaatselijke juwelier.
Ja hoor dames en heren. Ze zijn er nog . Mensen die gewoon iets in de winkel kopen, zodat je hetgeen je begeert eerst even kunt zien, voelen, passen, aanraken

Totaal niet te vegelijken met welke stalen band dan ook. Soepel als kalfsleer en traploos verstelbaar

4 likes

Nou Ed, je kan niet zeggen dat ik niets gewoon in de winkel koop, maar hoorde weer van anderen dat een mesh band bij je AD kopen vele malen duurder is dan wanneer je er 1 online koopt. Ik ben echt niet gierig als het om kopen gaat, maar als je eenzelfde band voor 1/3 van de prijs online kunt kopen als dat die bij een juwelier kost, waarom dan niet online. Maar oke, je hebt gelijk voelen-passen en aanraken is natuurlijk wel fijner.
Maar wat heb jij betaald voor je mesh band bij je juwelier? Want als dat niet zoveel scheelt dan koop ik hem gewoon bij de plaatselijke juwelier, niet bij mijn AD want ik denk dat die hoger in de prijs zullen zitten. Maar sta open voor alle tips :+1:

Dat weet ik echt niet meer precies, ik dacht iets van 20 a 25 euro
In mijn beleving kost kopen in de winkel echt niet zoveel meer.
Bijvoorbeeld deze.11 95


Deze ,11.50

En al zou er dan eens een een paar euro duurder zijn., Je hoeft nooit iets terug te sturen, er valt nooit iets tegen, want je hebt het al in handen gehad.
Dus ook niet na een paar dagen noodgedwongen weer voor de helft zien te verpatsen.
Nee , jullie bestellen maar lekker, ik ga wel even naar de winkel

3 likes

Na de vakantie moet ik toch een leren band ophalen bij mijn AD, informeer ik wel even wat een mesh band kost. Op hun site zie ik geen losse banden staan, dus ik verwacht dat ze zullen zeggen “moeten we even bestellen”. Maar vragen kan nooit kwaad. En ben ook benieuwd naar de ervaring van fdg1963, die gaat er 1 bestellen bij ali. Tijd heb ik genoeg, het hoeft niet op stellensprong :wink:

1 like

Nog helemaal niemand die de Milanaise van strapcode heeft getoond? Jammer! Die vind ik wel echt heel mooi. (Dubbel omdat ik hem zelf niet heb :stuck_out_tongue: )

6 likes

Zal zeker mooi zijn maar dan krijg je wellicht ook weer met invoerrechten te maken.

Vouwsluiting is fijn maar de band moet dan wel op maat gemaakt worden volgens mij.

1 like

De laatste paar centimeters richting de sluiting is geen echte mesh dacht ik zo. Dat zijn gewoon schakels met een patroon. Dus het lijkt mij goed op maat te maken.
Toch best aan de prijs voor een band waarvan het de enige usp voor mij de custom endlinks zijn. :sweat_smile:

1 like

Endlinks zijn fraai. Ik ga eerst de Ali versie proberen voor €15. Het horloge kostte nieuw maar €60 dus dat is wel een redelijke verhouding :grin:

2 likes

Ligt er ook maar net aan van welk merk, mijn mesh zoals afgebeekd op de Breitling, 750,-

Deze is fijn op hete dagen omdat je deze traploos kunt afstellen naarmate je pols dikker wordt.

5 likes