… met al mijn uurwerken juist te zetten; op DST time.
En mijn aller, aller, aller nauwkeurigst horloge ( afgezien van een Junghans MEGA RC en een Omega Marine Chronometer ) is…
mijn ana-digi Breitling Emergency I !!!
Deze had ik gewoon op zomertijd laten staan, wegens toch te dik om onder een overhemd met lange mouwen te dragen ( het gaat net, maar toch…) + het is met zijn gele dial een echte zomerklok. 0,0000 seconden afwijking op 1 jaar !!!
Gefeliciteerd man! Daar zou ook een badge voor moeten zijn
Hoe doe je dat met een eventuele GMT functie? Zelf zet ik die niet vooruit, zodat het verschil tussen GMT en DST twee uur is. Middag is in Greenwich immers nog steeds als de zon op haar hoogst staat.
Ik heb wel niet de volledige dag aan mijn klokken gewerkt, maar toch van 10-12:30 en van pakweg 19:30 tot ongeveer 23:00 u.
Op mijn Emergency en op mijn B1 heb ik een UTC-uurwerkje en dat zet ik dan op GMT of soms ook gewoon op wintertijd.
Voordeel van het UTC klokje is dat je het permanent kan zien, want zowel de B1 als de Emergency hebben een TZ2 functie, dus dat zit er al in feite in. ( maar dam meot je wel van display wisselen )
Gossie…ik zie net dat de batterij van mijn Emergency UTC plat is.
Man, ik heb er zo’n hekel aan. Elk half jaar weer dat gedoe, van mij mogen ze het afschaffen die zomertijd. Heb zelf weer een half uur zitten klooien met mijn ana-digi G-Shock voor alles weer es goed stond.
Ik heb hier een grote RC Lcd klok hangen en dat is mijn referentie.
Maar van mij mag die DST ook weg hoor.
Ik vind het wel leuk om wat met mijn uurwerken bezig te zijn, maar voor er, horlogeverzamelaar kruipt er wel veel tijd in… ( ha ha, lees die zin nog es
En dan heb ik nog een gedeelte van mijn horloges zonder batterij gezet…
Ik vind heel dat DST gedoe zo onnatuurlijk…heel mijn biologische klok ligt in de knoop…
da’s echt wel een pluim voor de super quarts. Raar toch hoe iedereen anders omgaat met die omzet van winter naar zomertijd. Ik zet de klok die ik op die dag ga dragen wel op tijd-) soms gebeurt het zelfs dat ze een hele zomer niet gedragen wordt en dan natuurlijk weer juist staat voor de winter. Het wordt tijd eens wat klokjes in de verkoop te gooien vrees ik. Hou het verkoopsgedeelte al maar in de gaten…
Even gelijkzetten omdat het klokje heeft stilgestaan vind ik wel fijn, maar met die zomertijd heb ik altijd het gevoel dat het nergens op slaat. Opeens een half jaar een andere tijdzone…
Opeens is het weer donker als je wakker wordt. Raakt mijn eigen klokje een beetje van streek van, soort mini jetlag ofzo.
Maar ik heb gisteren ook weer even bandjes geswapt, dat was heel therapeutisch.
Ja die zomertijd…
Bijvoorbeeld als je nachtdienst draait heb je er niks aan.
Dan gaat net iedereen een lange avond tegemoet en dan
moet je als het nog volop licht is gaan pitten.