Het mooiste voor vader - in het groen

Niet. Groen vloekt zo met een zwarte helm en cape. Maar voor je vader heb ik wel wat ideetjes:

8 likes

Herbelin Inspiration

5 likes

Je pakte wel een enorme boutfoto onder fel licht.

Grappig genoeg heb ik exact dat horloge de deur uit geschopt om deze SBGW303 van Grand Seiko deels te bekostigen. De Citizen in alle ere, het groen van de GS is gedekter en past beter bij 95% van m’n kleding. Maar wat belangrijker is, ik miste een bracelet bij de Citizen omdat de kleur maar moeilijk te combineren was met leer, dat konden maar een paar tinten zijn, met goed fatsoen.

Evengoed een mooi horloge, paar jaar met veel plezier gedragen. Maar wel heel erg specifiek.

Ja, maar kijk ook eens of je geen 2022 Kurono Tokyo Grand Mori kunt vinden, ergens.

Of waarom geen AnOrdain Model 1 green fumé?

Maar misschien heeft een simpele toolwatch van Rolex wel een leg up:

Een OP36 met groene dial. Ik vind het wel wat.

Als je vader naar GO zit te kijken moet je in mijn optiek niet met goedkope microbrands aankomen.

9 likes

Easy, beetje vintage, tikkie dressy, randje sportief

12 likes

Dan vallen je eigen alternatieven in de topic start in principe ook al af😉

Hierboven staan al een aantal heel mooie. De AT is ook erg mooi. Zou zelf altijd (ook) voor een metalen band gaan.

Succes met de zoektocht (altijd het leukst volgens mij).

6 likes

Dit nog iets? Als je toch voor een niveautje lager starten gaat…

7 likes

De Spirit

3 likes

minase-watches-green-steel-300x300
Deze​:ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik zou zeker de Bravur BW003 (overigens ook een zeer fraaie GMT) en Pitzmann II in groen overwegen. Ja die tweede komt standaard op staal, maar ook komt er een mooi bijpassende groene Epsom mee. Ook de Parea Sector kan interessant zijn (in voorbestelling) en is stemmig groen, en minder duur. Sprekend en eigenzinnig groen vind je bij de Heinrich Radiance.

4 likes

Mooie vondsten. Van alle merken had ik nog nooit gehoord, zo leer ik nog eens iets.

1 like

Die Zenith is echt prachtig.

1 like

Ik ging er overigens een beetje vanuit dat voor zo’n eerste stuk er geen duizenden aan kapot moeten gaan. Dit blijft allemaal onder ~1500 inclusief import.

Alato Arvet is er ook in groen, maar ik heb die nog nooit op een bandje gezien.

Maar heb je al eens een antwoord bedacht op de vraag waarom je vader geen Panomatic in groen zou moeten kopen? Want ik snap nog steeds niet, als hij de middelen heeft en 'm mooi vindt, waarom hij niet bij de creme de la creme zou mogen beginnen?

1 like

Ik ben dol op alles uit Japan dus ik zou 100% voor een Citizen of Seiko gaan: wat mij betreft hebben die de kleur groen echt goed onder de knie.

Als het Zwitsers moet zijn, vind ik de Longines die hier een paar posts boven staat echt prachtig, zoveel diepte en luxe straalt er van die kleur (en Longines heeft altijd wat extra’s vind ik)

Als ik dit zie, denk ik gelijk aan: Frederique Constant Austin Healey.
Als ik zijn hobby/sport (golf) combineer met zijn leeftijd dan acht ik de kans groot dat hij bovengemiddelde interesse in big healeys heeft.

De FC Healey Limited (niet chrono) komt toch zelfs met een miniatuurtje in de houten kist?

Meer leesvoer: https://www.ablogtowatch.com/hands-on-limited-edition-frederique-constant-vintage-rally-healey-automatic-cosc-watch/

Link naar de chrono:

Link naar de niet chrono:

3 likes

Vermoedelijk al es voorgesteld …

1 like

Aquaracer titaan….

Sportief, licht, band is verstelbaar. Normale aanzet, leer, rubber, alles kan!

2 likes

Als het ook een duiker mag zijn.

Groeten
Rutger

1 like

Absoluut die farer, wat een prachtig horloge

We gaan nu teveel keuzes genereren. Dat gaat je vader ongelukkiger maken in z’n beslissing. Ik zou de beslissingsboog zo makkelijk mogelijk houden.

Laat 'm gewoon dat halen wat hij mooi vindt als hij dat kan. Zonder hem door deze idiote molen heen te halen.