Vader is een bescheiden heer, in tegenoverstelling tot zijn zoon met voorliefde voor mooie spullen en een verzamelwoede.
Maar als we dan een paar dagen samen reizen, vind hij mijn horloges (klokkies) wel mooi. Deze keer had ik een Panomatic Lunar om.
“Mijn golfhorloge ziet er geweldig uit, die heeft een groene plaat! Dat zou ik nou wel mooi vinden.”
“Dat treft. Deze is er ook in het groen, kijk maar.”
“Prachtig. Die wil ik wel.”
Hoho, zo makkelijk doen we dat niet.
Als je een eerste serieus horloge gaat kopen mag dat niet ineens zo makkelijk gaan richting de creme de la creme. Daarbij: bezit is het einde van het plezier, dus eerst maar eens goed rondkijken.
De volgende dag heb ik hem meegenomen naar IWC en een andere zaak ingetrokken om alle groene horloges te bekijken. De leukste was verrassend genoeg een Baume & Mercier:
Maar die had een geïntegreerde stalen band, en hij wil juist op leer dragen. Ook bij IWC geen geluk, de Portugieser was niet groen genoeg. “Bijna zwart, saai” was het oordeel.
Altijd leuk en de borrel erna was nog gezelliger.
Welnu waarde forumleden. Welk mooie groene horloge zouden jullie Vader aanbevelen? Ongeveer 38-40mm, echt een groene plaat, en een mooie, klassieke, tijdloze look. En helaas, de koning van de groene horloges, Rolex, doet niet mee.
Ter inspiratie wat microbrands die ik vandaag heb gespot:
Of toch de Glashutte?