Het mooiste voor vader - in het groen

Vader is een bescheiden heer, in tegenoverstelling tot zijn zoon met voorliefde voor mooie spullen en een verzamelwoede.

Maar als we dan een paar dagen samen reizen, vind hij mijn horloges (klokkies) wel mooi. Deze keer had ik een Panomatic Lunar om.

“Mijn golfhorloge ziet er geweldig uit, die heeft een groene plaat! Dat zou ik nou wel mooi vinden.”

“Dat treft. Deze is er ook in het groen, kijk maar.”

“Prachtig. Die wil ik wel.”

Hoho, zo makkelijk doen we dat niet.

Als je een eerste serieus horloge gaat kopen mag dat niet ineens zo makkelijk gaan richting de creme de la creme. Daarbij: bezit is het einde van het plezier, dus eerst maar eens goed rondkijken.

De volgende dag heb ik hem meegenomen naar IWC en een andere zaak ingetrokken om alle groene horloges te bekijken. De leukste was verrassend genoeg een Baume & Mercier:

Maar die had een geïntegreerde stalen band, en hij wil juist op leer dragen. Ook bij IWC geen geluk, de Portugieser was niet groen genoeg. “Bijna zwart, saai” was het oordeel.

Altijd leuk en de borrel erna was nog gezelliger.

Welnu waarde forumleden. Welk mooie groene horloge zouden jullie Vader aanbevelen? Ongeveer 38-40mm, echt een groene plaat, en een mooie, klassieke, tijdloze look. En helaas, de koning van de groene horloges, Rolex, doet niet mee.

Ter inspiratie wat microbrands die ik vandaag heb gespot:

Of toch de Glashutte?

17 likes

Die Farer is :heart_eyes_cat: heerlijk.
De tweede foto.
Zou mijn keuze zijn.
Prachtig!

5 likes

Mooi idee hoor. Van deze selectie de Glashütte.

Ander idee, misschien deze? Foto van Monochrome.

8 likes

Breitling?

Suggestie

4 likes

Ja, ik zou voor mij vader, als het hem zou interesseren, gerust een van de volgende horloges kopen; in volgorde van zeer betaalbaar naar wat duurder.

Diver 200M Automatic Commando Diving Watch - Green & Black PVD – HGP - Dive  Watches

Sub-39 GMT Vintage Green

Buy Carrera TAG Heuer Carrera Automatic Green 36mm WBN2312.BA0001 online  now | MONTREDO

LVMH Week 2024: TAG Heuer Carrera Dato

10 likes

9 likes

King Seiko SJE113

Le Forban Rochelaise, weer eens wat anders

King Seiko SPB373

9 likes

Kan vast ook wel op n leren bandje.

Credits @Fate_Amenable_To_Change

8 likes

Even voor de duidelijkheid; wil jij een “klokkie” voor hen kopen of gaat hij dat zelf doen?

In het laatste geval, laat de beste man de Glashütte aanschaffen. Maak hem vervolgens lid van dit forum en de rest komt vanzelf goed🤣
Binnen no time na aanmelding, verandert de hele zienswijze over horloges… Ik kan het weten🙈
Maar serieus, als hij zo bescheiden is en toch direct enthausiast is over dit horloge, laat gaan zou ik zeggen.

Als jij iets voor hem wilt aanschaffen, zoiets misschien:

Hoe dan ook, veel plezier met deze reis samen😎

4 likes

13 likes

Deze GS Mount Iwate staat in het blauw…

6 likes

groene horloges! groot fan en heb er zelf ook wat, maar zojuist zelf een Longines aangeschaft met groene plaat, of de harrods tudor.

13 likes

en hier is een mooie leren band op te zetten

Afhankelijk van het licht diverse tinten groen.

Groeten
Rutger

11 likes

Dank voor alle snelle reacties! De uitdaging is dus vooral de kleur groen: hij houdt echt van de warme kleur zoals de Glashutte PanoMaticLunar heeft, en de meeste kleuren groen zijn iets donkerder, of meer richting een moskleur.

De groen mag dus een beetje knallen. Een glanzende British Racing Green.

Dit knalt toch ook wel aardig? :wink:

1 like

Die pistache breitling.

Maar ze hebben er wel veel.

1 like

Een bescheiden heer, een bescheiden prijs:

3 likes

Daar zit zelfs in de doos een leren bandje bij. Camel (de kleur, niet het leer), lichtjes grained, mat en zowaar erg soepel en comfortabel. Ik heb de vouwsluiting van die leren band wel even wat rechter gebogen in de bankschroef, maar ok.

Waarom niet? Als hij de middelen heeft en if that’s how he rolls, wie ben jij dan om daar een stokje voor te steken?

1 like