Het Omega Railmaster topic

Wow, zo kan het ook. Wat een prachtige horloges! Zou wel persoonlijk liever de keuze uit de twee kleuren hebben bij beide opstellingen.

Ik wil graag een normale secondewijzer maar dan wel de “bronzen” variant. Dat is dan weer niet mogelijk. Wel erg beperkt.

1 like

Netjes, maar eens bekijken binnenkort. Lekker weinig tekst ook op de wijzerplaat.

Mmmmh ik voel deze release nog niet zo… de wijzerset is goed, maar de gepolijste centerlinks passen minder bij de matte plaat. De grijze fumé plaat zou ik in het echt moeten zien maar lijkt mij een beetje flets. De fauxtina variant is dan weer heel fauxtina.

Dan vond ik de witte cijfers op de 1957 reissue weer net wat beter.

De 2003 reeks was ook gewoon een Aqua Terra met een andere plaat, maar da paste het geheel wel meer samen.

En de vorige editie vind ik persoonlijk wat groot en dik, maar die had nog wat eigen karakteristieken.

Dit lijkt me echt een heel luie release. Een fume versie van de wijzerplaat van 2003, AT kast en klaar…. Ik zal ze in het echt moeten zien dus het tegendeel bewezen te zien :blush:

Edit: wel leuk om al die reeksen onder elkaar te zien. Ik krijg bijna zin om ze te verzamelen :sweat_smile:

6 likes

Ik had ook graag een simpele zwarte gezien, maar moet zeggen dat die grijze er op foto wel goed uitziet. Ook leuk dat de kast toch een beetje gepolijst is en daarom zou de gepolijste bracelet wel weer eens mooi kunnen samengaan.
De maat is ook een grote plus, mooie links in de bracelet.
Ik denk dat ik als treinbestuurder eindelijk een railmaster ga aanschaffen.
Wie weet binnen een paar maanden nieuwe kleuren.

2 likes

Dat zou wel een pertecte match zijn! En de band zal vast heel comfortabel dragen, in de lijn van de Speedy 3861 band denk ik.

Maar gepolijste vlakken op de kast zijn perfect mogelijk met een gebrushte band imho. Kijk naar de 2003 Railmaster, de oude AT’s of de Rolex OP en Explorer. Meer nog, moesten ze hier een volledig geborstelde band op zetten die ook op de AT’s past, ik denk dat veel mensen die maar al te graag op hun AT zouden zetten.

Maar goed, afwachten dus tot ze bij de AD liggen. En leuk dat de Railmaster wel nog wat aandacht krijgt. Ik gooi die van mij maar eens om straks :smile:

Edit: bij deze een avondwissel!

14 likes

Die grijze vind ik wat aan de fletse kant, maar die bruine is echt heel mooi zeg. :ok_hand:

1 like

Aparte mix, want de kast/lugs heeft de gepolijste delen van de Aqua Terra. Dus is het een echte Railmaster, of toch meer een Aqua Terra met een Railmaster wijzerplaat?

Wat wel een pluspunt is is dat de wijzerplaat niet vol staat met tekst. (en een XX06 uurwerk dus geen datum)

Kijk. Das praat. Daar kan ik me wel in vinden.

4 likes

Dit komt net via de mail.

1 like

De eerste ‘reviews’ zag ik gisteravond op youtube verschijnen.
Ik vind 'm echt heel tof.

Ik heb eens op de website gekeken en ik weet het nog niet. Ik ben nooit een fan geweest van de “jeans” wijzerplaat van de vorige versie maar ik vind de matzwarte wijzerplaat van de versie daarvoor toch mooier. De fascianatie met die verlopende kleur begrijp ik niet zo goed.
Uurwerk zal beter zijn en 38mm is genoeg maar ik houd het nog maar even bij mijn huidige exemplaar.

5 likes

Leuk, maar die prijzen gaan toch nergens meer over :see_no_evil:
500 tot 1500 € duurder aan listprijs dan de vorige.

Vind de grijze variant wel tof, vind het alleen wel jammer dat de vorige iteratie (Denim Railmaster) nooit kleiner dan 40mm is gemaakt.

Ja, maar met de jaarlijkse prijsstijgingen van een tijd geleden betaalde je ook plots €500 meer voor dezelfde Speedmaster bijvoorbeeld.