Het "opmaken " van een horloge

Om een kras weg te laten halen wil de juwelier het horloge "opmaken "
Vaag in het achterhoofd heb ik het idee dat dit niet te vaak moet gebeuren c.q. dat het slecht is. Klopt dat?
Bij voorbaat mijn dank voor uw reacties.

Hendrik

Je moet het in ieder geval laten doen door iemand die er bekwaam in is. Aangezien je anders teveel weg haalt tijdens bijvoorbeeld een polijstbeurt. Dan haal je de originele randjes van het horloge uit verband en dat levert waardevermindering op.

Zelf laat ik het meestal doen als het horloge toch een servicebeurt nodig heeft.

+1
En als de kras er weer uit is kun je wachten tot het volgende ongelukje. Ik zou zelf even wachten en kijken of je er aan wennen kunt.

Stuur het horloge even naar India, daar hebben ze er veel ervaring mee.

1 like

Heb je er misschien een foto van?

Als het niet echt een hele grote storende kras is zou ik hem laten zitten. Een nieuw kras komt er toch wel weer op, zo kan je aan de gang blijven.

Laat em tijden een servicebeurt polijsten als je er mee kan wachten.

yeps, kijken of je eraan kunt wennen, hij verzamelt vanzelf nog meer krassen! Lekker bij de beurt alles laten polijsten, is 'ie weer zo goed als nieuw, en doet de eerste nieuwe kras weer net zo zeer :wink:

Hier een foto middels ipad

Niet laten doen door de “juwelier”.
Wacht maar tot hij een servicebeurt nodig heeft .

Krassen blijven komen.
Het metaal is zacht van deze horloges.

Grt.

Wachten tot ie een service beurt nodig heeft?
Die kras onder bij de 5 is er op gekomen tijdens de laatste servicebeurt :sleepy:
Horloge liep 5 minuten per dag te snel, en zat nog in de garantie periode.
Vervelend allemaal.

Hendrik

Het lijkt wel of er een flinke hap uit is

zo erg is het ook weer niet, sorry voor de beroerde foto

Dit moet je inderdaad aan de echte vakman overlaten want met een schuurpapiertje haal je veel te veel ‘‘vlees’’ weg