Yup
Dat moet ik nog zien. Ik denk dat ze de dikte anders hebben gemeten (zonder bolle glas of zo). Ik kan me niet voorstellen dat Seiko een andere kast heeft laten maken voor de opvolger.
Die datumaanduiding stoort. En de vermelding POWER RESERVE hoeft ook al niet. De reserve op zich is wel discreet.
Zal volgens mij het succes van de originele SARB065 nooit halen.
Precies. Die zullen tweedehands de 500 piek voorbij schieten denk ik trouwens.
Groter, en de sarb065 is voor een dresswatch al aan de grote kant.
Prima shop, alleen reken op volle bak importkosten. Wederom mijn gratis gouden tip: alle JDM Seiko modellen zijn leverbaar door Magi van Solojapan. Veelal goedkoper dan elders en zonder importgeneuzel.
Ik zie trouwens dat de SSA343J1 ( die op de foto van TS ) bij de Duitser 530,- kost, 540,- bij de Belg…dan hij NL geleverd wel ergens op de 575,- uitkomen. Leuke modellen, dat wel en ik vind vooral de kleine seconde en de gangreserve op de dial hem toch een moderne uitraling geven. Well done, Seiko.
Was het maar een kleine seconde. Dat is de datum
Kak, bedtijd… hij loopt maar tot 31 inderdaad
Waarom niet? Seiko heeft miljarden 5jes met verschillende kastvormen van 50 Euro per horloge. De SARX die de SDGM verving was totaal anders, en zo kan ik door gaan. Ik zie Seiko wel een ander kastje produceren, hoor, da’s niet moeilijk voor ze.
Als ik op Seiyajapan kijk is ie dus 40.5mm breed en 11.8mm dik, ten opzichte van de 40mm breed en 13mm dik van de SARB065. Da’s toch echt een andere kast. Overigens kan de diktebesparing al ontstaan uit een plattere zichtbodem, bijvoorbeeld. Want die op de SARB was echt heel erg bol, zo op het oog.
Ten eerste weet ik niet hoe succesvol de SARB065 was. Ik zag altijd drie keer zoveel SARB033 en 035 modellen verkocht, verhandeld en gereviewd worden dan SARB065, maar da’s ook subjectief: Ik heb er IRL nog nooit een in het wild gezien.
Maar ten tweede zijn die nieuwe presages toegankelijker geprijsd en worden ze actief wereldwijd gemarket. En er zijn acht modellen, waarvan er mij minstens vier aanspreken. Die voorspelling zal ik in de gaten houden.
eerste klopt (nou ja totáál ook weer niet, het scheelt ietsje) maar het tweede niet
de opvolgers van de MM, Sumo, Shogun en Monster zijn allemaal hetzelfde gebleven qua kast
ah, toch dezelfde kast
Die halve millimeter komt door een dikkere laag chroom.
Eh… Zichtbodem is toch echt eerder een onderdeel van de kast.
Of heb jij je keukenkast ergens anders gekocht dan de deurtjes?
Los onderdeel wat er later op wordt gezet. Wordt niet mee gegoten. Moet ook weer los kunnen later nietwaar
Ja kunt de kast hetzelfde laten en er andere deurtjes op schroeven.
Dat kan, zo kun je de zichtbodem ook vervangen, maar… Dat neemt niet weg dat als ik keukenkastje roep jij er zeer waarschijnlijk de deur bij denkt.
De zichtbodem is slechts één van de casebacks. Maar het feit dat ie in het engels een caseback heet zo toch een indicatie moeten zijn dat het een onderdeel van de kast is.
We kunnen met zekerheid stellen dat de bodem niet bij het uurwerk of de band hoort.
Hier nog een leuk artikel over casebacks:
Schoenveters zijn ook onderdeel van schoenen maar kunnen eveneens worden losgekoppeld
Sinds gisteren ben ik in het bezit van deze Seiko ssa343j1. Ik ben er tevreden over. Mooi horloge. Beetje iele orignele band.
Groet. Richard.
Ik zie in het geheel geen cursieve lettertypen, of staan deze op de achterkant?