Het perfecte horloge onder de €450,00

Volgens de Esquire is de Seiko Presage Cocktail het beste mechanische horloge dat je kunt krijgen onder de € 450.
(link naar website Esquire)

Nu ben ik geen echte Seiko-fan, maar ik dit geval kan ik me wel vinden in hun stelling.
Wat een prachtig horloge. Vooral de ijsblauwe die ze in het artikel laten zien:

Wellicht toch maar gaan sparen :wink:

22 likes

Ja, werkelijk een schitterend horloge!

Zeer mooi klokje, zeker voor dat geld! :+1:

Deze is iets duurder dan de uitvoering zonder kleine wijzer voor de datum en power reserve.
Maar voor $ 450 incl verzendkosten (excl. evt. invoerrechten en BTW) ligt hij op de mat.
De twijfel is toegeslagen.

Iemand ervaringen met de site ShoppinginJapan,net ?

Ja. Ik zit hier ook over na te denken. Maar dan het exemplaar zonder dat tweede wijzertje, denk ik.

Kleine seconde? Ik denk dat dat de datumaanduiding is.

Oeps. Dank en ik heb het bericht aangepast

1 like

Dammit! Ik heb net een nieuwe klok, en nu gaat deze ook op het lijstje… sluit pc af voor eigen veiligheid

2 likes

Brrrr die ronde datumaanduiding. Verpest het hele horloge.

1 like

Dan geef ik toch de voorkeur aan de klassieke SARB065. Die heeft een wijzerplaat met enkel een datumvenster wat ik mooier vind. Bovendien is het 6R15C movement net een tikkeltje accurater.

Er is ook een versie met een datumvenster. Helaas mist dan de aanduiding voor de powerreserve.
Maar, deze is ook serieus mooi.

2 likes

Ik zou dan voor de andere cocktail gaan want die is wat dunner.

Heb je ook ‘echte’ foto’s IPV stock?

De nieuwe cocktail zonder power reserve indicator is veel dunner en heeft een schonere wijzerplaat. Die is ook ijsblauw en voor 336 USD van Seiyajapan te bestellen, dan kom je na importkosten op zo’n 375 Euro uit.

Nu gaan mensen dingen roepen over cursieve lettertypen en 6r15 uurwerken, maar ik zeg platter, goedkoper, betere kroon: Hoppa!

5 likes

Wat bedoel je met “echte” foto’s?
Als je bedoeld of ik eigen foto’s heb, dan is het antwoord Nee, Ik heb deze (nog) niet aangeschaft.

De nieuwe presage heeft een minder goed uurwerk, is een fractie groter, heeft een minder mooie wijzerplaat (markers & tekst) en een niet zo elegante grotere kroon. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de oude vertrouwde originele sarb065. Hier de mijne:

7 likes

Nog steeds geen saffierglas in de nieuwe versies?

Yup. Je reactie / mening is in lijn met de discussie die ik schetste… OP kan natuurlijk beide nog te pakken krijgen. Ikzelf vind deze het tofst van de nieuwe:

5 likes

Ja. Of van het web, kan ze zo snel niet vinden.

Ik begreep eerst niet wat iedereen er nu zo mooi aan vond, maar de cocktail weet me inmiddels langzaamaan te “grijpen” .
Dit had ik natuurlijk ook met duikers en hier ben ik inmiddels ook “om”. Alles met dank aan dit mooie forum :smile:

2 likes