Altijd interessant te zien hoe een collectie veranderd door de jaren. Maar meer nog, hoe is die begonnen? De grootste collecties moeten ook ooit ergens begonnen zijn. Wat heeft het waakvlammetje laten overslaan?
Het ‘rare’ eendje. Maar de details zo prachtig dat ik direct verkocht was. Geappliqueerd logo, matte textured wijzerplaat.
2de een Rolex 6694 precision. Voor een prikje gekocht was echt een wrakje. Service gegeven bij Rolex (jonge onwetendheid e.d. ). Verkocht omdat de screwdown en handgewonden combo echt niet voor mij was.
Dan nummer 3, een gouden Omega Bumper die van bij de plaatselijke goudopkoper kwam, die ging hem laten omsmelten. Verkocht omdat goud op je 17 niet echt zo passend is.
Na een Diesel en een TW Steel was een X-Wind mijn eerste ‘echte’. Als je zo terugdenkt kun je ook je verandering in smaak zien bij jezelf. Althans, ik wel bij mezelf
9 of 10 jarige leeftijd een blauw/wit Olympic kinderhorloge gekregen met rekbandje van een trotse Opa, vervolgens dat ding zwaar mishandeld omdat ik altijd wilde weten hoe iets vast zat en hoe je het los kon krijgen ( in elkaar was nooit zo belangrijk )
toen tot m’n 17e geen horloges gedragen, gaan werken en voor m’n eerste weekloon een A639 - 5060 Seiko LCD gekocht , daarna nog wat zooi die uiteindelijk ook gesloopt werden ( eentje moet iets zeldzaams geweest zijn want 4 piepkleine zonnecellen ) de Seiko heb ik nog en daarnaast nog een jaren 80 Casio DW 1400 LCD die aan de sloopdrift wist te ontkomen.
M’n allereerste horloges ooit waren een Mickey Mousehorloge (weet niet meer van welk merk), een Casio LCD en een Swatch. M’n eerste drie zelfgekochte serieuze horloges waren deze.
Deze heb ik jarenlang als dagelijks horloge gedragen.
M’n allereerste horloge (ik zal een jaar of 11-12 zijn geweest) kan ik mijn echt niet meer herinneren…daarvoor is er teveel alcohol in gegaan de afgelopen 35 jaar (nah valt wel mee hor)
Maar mijn horloge-gekte (manie…idiocy…give it a name) is past echt begonnen zo’n 6-7 jaar geleden met mijn Citizen Skyhawk Titanium…wat een heerlijk horloge was dat. Uiteraard weer geflippered ergens… Daarna volgden als snel weer een aantal Citizens…een Promaster en een Nighthawk.
Mijn 1e heb ik nog, is een Tetris horloge. Jaren gedragen op de basisschool. Mijn tweede (gekocht voor voortgezet onderwijs) heb ik niet meer want die is kapot gegaan omdat er op de wijzerplaat stond dat ie waterdicht is en ik dat zo nodig moest testen. Mijn 3e (gekocht bij midd.onderwijs) heb ik ook nog steeds en is een Guess verguld dressy horloge met leren band.
Ben dus pas later aan mechanische horloges begonnen. Wel gelijk een vd Klaauw.