Het roer weer eens om....(help!)

Beste heren,

Deze hobby neemt een structureel beweging aan die zijn gelijke vindt in een sinusoide. Van een iets grotere collectie met lagere prijzen, naar een 2-piece collectie met hogere prijzen.
Extremen komen niet voor, dus geen collectie boven de 10 (is me veel te onrustig) en geen “one that rules them all” (want ik heb gewoon een beater nodig).

Mijn voorkeur heeft een nette alleskunner op leer, vandaar deze Sinn en een neutrale duiker op staal.

Dus ik ga van:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/9/0/905204e1a6943d6bae12fc5ee61c8082de061f54.jpg

Naar een Sinn 556 Jubileum met een …:

- van het web -

De Longines vind ik heel mooi, maar net iets te groot en te duur voor een beater, imho. De Citizen is qua maat top en een heel fijn klokkie, maar naast de Sinn mag een iets neutralere diver op staal. Deze 2 gaan dus in de verkoop.

Nu graag jullie suggestie voor een vervanger:

• Max EUR 500,-;
  • Max 41 mm;
  • automaat;
  • stalen band of titanium;
  • grijze of blauwe wijzerplaat;
  • geen SKX’en, NY’s…

Alvast bedankt heren voor het meedenken.

Groeten,
Ferdinand

Eerste wat in mij op komt is een Halios Tropik SS. Uitdaging binnen je budget, maar zou moeten kunnen.

*Edit met een plaatje

1 like

Squale 1521?

1 like

Heel mooi, maar net iets te groot volgens mij. En geen originele stalen band.

Ik vind hem niet onaardig, … maar…, is net niet wat ik zoek. Wel bedankt voor de tip😉

1 like

De 1545 dan misschien. Binnen budget te vinden, goede bandenswapper, 40mm en op staal. Nu zijn mijn suggesties op :smile:

Mooi is tie zeker!

Orient Mako II (FAA02002D9) in het blauw met een Strapcode stalen band om die goedkope rammelband te vervangen.

Horloge 210 bij Seriouswatches, band 100 USD bij Strapcode en bob’s your uncle met nog 190 Euro in de pocket.

Stalen band (op Ltd) maar wel een mesh (niet mijn foto).

1 like

Eigenlijk zou ik deze in 39 mm moeten hebben…:thinking:

2 likes