Het "Schaamteloos Eigen Horloge-Socials Promoten" Topic.

Eerlijk is eerlijk: Van dag tot dag posten wij hier met z’n allen heel wat plaatjes, berichten, en topics af. :abacus: (Wat vooral zo moet blijven! :ok_hand:t2:)

Van het welbekende “Wat dragen wij vandaag”, tot NA-topics, of andere dergelijke topics. Overal op ons forum zijn prachtplaatjes van mooie horloges te vinden.
Voor de 1 is dit alles inspiratie tot een nieuwe aankoop, voor de ander een horlogegerelateerde uitlaatklep, en voor weer een ander een manier om met gelijkgestemden in contact te zijn.

Hoe dan ook zijn er ook, los van dit mooie forum, meer manieren waarop men de “hobby der horlogerie” vorm geeft in digitale vorm.

Er zijn tal van YouTube kanalen, Instagram pagina’s, Reddit groepen, Facebook clubs welke zich bezighouden met horlogegerelateerde content.
Vaak zijn alle namen al enige tijd bekend (bij ons) en hebben zij hun welverdiende plek in de horloge-celebrity kringen verdiend. Echter is het voor “Jan met de pet” vaak een bijzaak waar geen horden mensen bij komen kijken.

Toch is de verbinding met mede horlogeliefhebbers via deze “socials”, wel 1 van de dingen die voor sommigen iets toevoegen aan de lolfactor van de hobby. Echter wordt een topic aanmaken om enkel je Instagram pagina te promoten wellicht al snel gezien als “veer-in-de-poepert-stekerij”, maar is er misschien wel de behoefte om dit ergens te kunnen doen.

Voor die forumgangers onder ons die graag hun zelfgemaakte “beste plaatjes portfolio”, “praatgroepen”, of filmmateriaal onder de aandacht willen brengen bij hun mede HF’ers is er hier plek om dit te promoten.

Let op:
In verband met de forumregels enkel horlogegerelateerde socials vermelden (dus geen Instagram acties, enquêtes of andere zaken welke neigen naar werving of op andere manieren de forumregels overtreden).

Dus, medeliefhebbers:

GIF_20250704_232958_029

4 likes

Om het niet een ander aan te doen zich als eerste publiekelijk voor de vleeskeuring te gooien, neem ik de eerste post voor mijn rekening :joy::

Mijn horlogegerelateerde Instagrampagina/“best gelukte foto’s portfolio”:
@suckerforthesweep

5 likes

@Steev leuk en ik doe mee:

7 likes

Thanks! :grin::ok_hand:t2:

Tof! Mooie foto’s hoor! Je hebt er een volger bij :wink:

1 like

Kijkt u eens :point_down:t3: het is al eens bedacht

Waarom staat dat watermerk in je profielafbeelding dan?
Iets met een pot en een ketel?

5 likes

Wat bedoelt u? Ik zie niks.

Er staat toch echt iets als ‘FREEPIC’ meerdere malen door de afbeelding

1 like

Ooo, ja dat is free vector content. I’m as clean as a wistle :grin::+1:

1 like

Er bestaat al zo’n pagina zoals @Zirx hierboven al heeft aangegeven, maar dat is enkel en alleen voor Instagram haha. Dus ik doe graag weer even mee met deze

om er weer wat tere zieltjes bij te krijgen :rofl:

Ik ben jou trouwens ook gaan volgen :wink:

Dit is de weg naar mijn rabbit hole:

3 likes

Ik heb Insta een beetje opgegeven. Ik weiger om te betalen voor volgers en promotie en ‘het algoritme’ vind me niet lief geloof ik :sweat_smile:

4 likes

Hahaha betalen doe ik ook niet. Vind het meer leuk voor mezelf om een beetje een portfolio op te bouwen.

2 likes

Horloge sociaal is dat je een afspraak maakt om een hapje / drankje te doen met een mede forumlid en een paar horloges.

Horloge asociaal? Daar heb ik het forum al voor, voor het doomscrollen door eindeloze plaatjes van horloges.

Om dan ook nog op andere platforms te gaan lopen klootviolen? Liever niet. Ik vermijd META waar ik kan, Google’s YT kijk ik alleen vanaf browsers met clickbait-titel-verwijder-extensies, adblockers, en anti-tracking extensies.

Nee dank je, want META. Bovendien, staat al die reut niet in WDWV?

1 like

Ach, wat is er mis met influencers? :innocent:
Daar trappen mensen die een fortuin aan horloges uitgeven toch niet in?

2 likes

Dat is het allerleukste! Helaas ben ik tot nu toe nog op te weinig GTG’s geweest en zijn er te weinig horlogenerds in de directe omgeving.

Een paar, ben niet heel actief in dit draadje… merendeel staat in de …huppeldepup… only draadjes.

3 likes

Ik check Insta via de browser, en verder ook geen enkele Meta app, dus ook geen whatsapp. Ik app via Signal en ik heb de Threema app op mijn telefoon staan.

Alleen heb ik niemand in mijn contactenlijst die ook Threema heeft. :rofl::rofl:

On topic… Ik heb geen insta pagina die horloges bevat. Dit forum is wel genoeg zo. :wink:

1 like

:point_up_2:+1 HF only

1 like

Ik vind het wel leuk om op instagram het 1 en ander te volgen, dus volg mij volg ik je eeer terug hebben we een groot horloge feest :smile:

5 likes

Bij deze en ik volg je graag terug!

1 like

Same here, ik krijg ook geen uitnodiging als er een GTG is :wink:

2 likes

:point_up_2:Herkenbaar

2 likes